Tack

 

bloggstjarna.jpg 

2007. Bästa julklappen. Mest överraskande. Kanske mest krävande. Troligtvis en ventil. Förmodligen en egokick. Ångestladdat. Ett Hallelujah-moment. Om nu någon läser…

Jag vet då en som läser detta och det är söstra mi. Människan bakom julklappen och människan som visste att detta skulle Soofen behöva. Ett andrum och ett ställe att skriva av sig. Ett forum för moi, bara jag. En oas där barn, oäkta man, jobb och annat får ställa sig åt sidan. För detta är mitt ställe.

Kanske kan man lämna Facebook nu, eller iallafall sluta skriva evighetslånga vad-jag-har-gjort-idag-texter. Kanske kan man lyckas fånga tankarna, de irriterande ”om-jag-hade-en-blogg-skulle-jag-skriva”-tankarna som poppar upp i ens skalle när man ligger i sängen för att sova.

Idag – juldagen. Idag – starten på ett nytt liv. Blogglivet. Vem vet var detta kommer att sluta?

 Tack älsklingssystern, du vet att jag älskar dig.

8 responses to “Tack

  1. Älskar dig så ini norden! Det hoppas jag att du vet.

    Me love the blogg, sannerligen!

    Puss/Lilsis

  2. Nämen se där! Du är efterlängtad som bloggare!
    KRAM/ Elin

  3. Super kul att Soofen nu har en alldeles egen plats för ord, bild och text.
    Du har en bra lilla syster du!

    Kram

  4. Jag kommer garanterat att läsa, särskilt eftersom jag nästan lagt ned facebook!
    You go!

  5. Klart du ska lägga fejjan på hyllan och blogga här istället! Det ska bli jättekul att läsa om och lära känna dig mer genom bloggen.

  6. Hallooojs!
    Även om vi emellanåt träffas varje dag 🙂 så kommer jag självklart att ha denna som en stående titta-in-sida! Men tyvärr så måste jag väl ibland prioritera de återkommande tertialrapporterna…
    Kul initiativ av Lisa! Underhållande läsning för oss Soof- anhängare!

  7. Hej Sofie
    Ska med nöje följa din blogg, du är verkligen duktig på att skriva och det är kul att läsa hur ni har det. Känns verkligen som ett bra forum för dig att få ”skriva ut”.
    God fortsättning på er, hälsa familjen!

  8. Hej Sofie
    Ska med nöje följa din blogg, du är verkligen duktig på att skriva och det är kul att läsa hur ni har det. Känns verkligen som ett bra forum för dig att få ”skriva ut”.
    God fortsättning på er, hälsa familjen!

Kommentera

