Saturday Fever

Av bloggstatistiken att döma verkar ni göra annat en lördagskväll än att sitta vid en dator och läsa Soofs tankar. Klokt. Själv så sitter jag vid en dator och skriver ner mina tankar, så jag har nog inget annat för mig.

Lördagen är snart slut, i alla fall om man snackar barnfamiljstid. För en del kanske lördagen precis har börjat och de har ju det roliga kvar om man säger så. Lördagar är ju kul.

Ikväll blir det en film, lite chokladtryfflar och några liter chaite. Av lillasyster fick jag detta i julklapp och det är lätt beroendeframkallande. Tror att det klunkats ner fyra stora glas hittills idag.

I övrigt så hostas det otäckt här. Febern är nästan borta och lilla mannen har nu ikväll sprungit omkring med sin megasupergalaktiskasilverpistol och det är ju i och för sig ett friskhetstecken.

Jag har gått en promenad ikväll. Ensam. Trotsade alla män som startat en ”våg” (läs två) av överfall här på senaste tiden. Med tanke på min mundering i form av tjock duntäckjacka och rackarns tajta täckbyxor skulle det inte ha varit en lätt match att överfalla mig. Det är ju lite jobbigt att kränga sig ur täckisarna i vanliga fall så fatta vad tid det skulle ta med lite motstånd. Eller mycket motstånd.

Imorgon ska det visst börjas ett nytt liv och magmusklerna ska tillbaka på sin plats. Kan tänkas att jag ballar ur. Jag har en lätt skräck inför träning i grupp. Känns olustigt. Men, frkn Larsson har bestämt sig och då måste man väl följa med?

Nu sover snart barnen och några timmars lördagskväll återstår.

Jag återkommer.

Lämna en kommentar