Ninnaninnaninanna

bloggbenny1.jpg

Han slet upp papperet och konstaterade snabbt att där låg en bok. Han tittade snabbt på mostern med en blick som sa: Vad är nu det här? En bebisbok? Till mig som snart fyller sex år?

Han är dock väluppfostrad (såklart) så han sa tack och la den snabbt åt sidan.

Några dagar senare tog jag fram bebisboken och sa att vi i alla fall kunde läsa den för lillasyster. Han muttrade och hämtade en annan bok till sig själv. Satte sig sen i soffan och lyssnade – till en början med stor skepticism – på boken som jag började att läsa.

Sen insåg vi alla tre att detta var en bok som passade oss. Vi skrattade och fnissade åt den lilla grisens vedermödor och den stora humorn som fanns inbakad i den lättsamma berättelsen om Benny.

Igår låg det ett paket i brevlådan. Han slet upp det och gav mig en blick som sa: Vilken tur att min moster vet vilka böcker jag gillar.

Dagens boktips blir alla böckerna om grisen Benny, skrivna av Barbro Lindgren och Olof Landström.

Läs och njut.

2 responses to “Ninnaninnaninanna

  1. Tack för tipset, jag har inte läst böckerna om Benny. Vi får kolla på bibblo nästa gång. Hoppas allt är bra. K

  2. Bra böcker får man ju aldrig nog av att läsa för sitt barn så detta måste jag givetvis ta en nämare titt på.

    För övrigt har jag försökt ge upp vampyrtjafset på Facebook och jag använder mig av samma samma knep som du använde för att minska ditt Facebook:ande – Nämligen att prova skriva blogg istället. Där slutar dock likheterna mellan våra bloggar för jag ställer mig tyvärr ytterst tveksam till att jag klarar av att komma upp i din standard vad gäller frekvens och kvalitet. Detta inte alls för att nervärdera mina egna inlägg utan snarare för att lyfta dina. Du är ju riktigt bra.

    Nåväl. Titta gärna in – http://litotes.blogg.se/

Kommentera

