Kan vi få boka Turtles till nästa onsdag?

turtles.jpg

Vi sitter och äter lunch och pratar om allt möjligt. Plötsligt frågar Olle mig vem jag skulle låna i Folkoteket. Folkoteket är ett program på Bolibompa – för er som inte ser det – där man kan låna olika personer, precis som att man på biblioteket kan låna böcker.

Jag funderar ett tag och säger sen att jag nog skulle boka en superduperstädare för en dag (eller vecka). För ”morgonens obarmhärtiga ljus avslöjar alla detaljer”. Dammet syns – överallt. Fönstrena skulle behöva putsas och hela huset skulle behöva en översyn. Helst av någon annan än mig.

Sen skulle jag på momangen boka in Johnny & Mattias. De skulle få ta sig an våran källare, det som någon dag ska bli en fullvärdig del av vårt hus. Idag är det ett big no-no för alla nyfikna som vill ta sig en titt. Källaren är inte brukbar om man säger så. Johnny & Mattias skulle dock inte få ta med sig någon inredare, jag vill bestämma själv.

Jag frågar sen Olle vem han skulle låna. Svaret kommer blixtsnabbt. Turtles såklart. Eller möjligtvis Superhjältarna.

Mina svar ter sig ynkliga i jämförelse.

Hur trist är jag egentligen?

2 responses to “Kan vi få boka Turtles till nästa onsdag?

  1. Lattes all day long, så skulle min STHML- visit se ut plus lite häng på götgatan =)
    Vad avsi jag blir.
    Vi hörs när ni kommer hem!

  2. Folkoteket är ett kul program. Jag måste fundera på vem jag skulle vilja låna. K H

Kommentera

