Ledigtorsdag

majkenklipper.jpg  ollefundering.jpg

Det blir en bra dag idag:

Pysselmorgon – Majken klipper och klipper, har sin mammas minspel när hon koncentrerar sig. Det gläder mig att båda barnen ärvt detta. Olle ritar en månadsteckning i sista stund. Imorgon är det ju faktiskt februari.

Lunch – barnen får något så kulinariskt som risgrynsgröt. Själv äter jag nog fil.

Blomshopping – Vivorna på köksbordet har börjat vika in årorna. Blommorna i badrummet likaså. Dessutom tror jag att blommorna i köksfönstret får gå till de sälla jaktmarkerna. Storinvestering alltså.

Fika hos kusinen och brudarna – brukar överträffa alla förväntningar. Dessutom var det jättelängesen vi såg dem.

Wok`n´Roll-mat hos Stålmormor – god mat och finfint sällskap.

Sen en hockeydate – Skellefteå mot Djurgården, jag och M.

Vad gör ni idag?

6 responses to “Ledigtorsdag

  1. Jag har varit på campusdag med några treor, sen åt faktiskt mitt arbetslag också wok´n rolllunch!! Mycket gott.
    Men mest av allt är jag laddad för att få min 1 dm långa gråa utväxt färgad samt att få lite ris bortklippt, yippi!

  2. Skön dag där även jag ätit på Wok´n roll. Date med en gravid Ulle.
    Eftermiddag på stadens bibbla. Aldrig förr har vi lånat så många böker. Puh!
    Kvällen blir lugn. Om jag orkar så kan det bli till att sy nya soffkuddar och en ny gardinkappa. Men jag lovar inget.

    Ha en skön kväll.

  3. Tack för idag. Det är alltid mysigt att träffa dig och barnen. Låter bra med fika även nästa torsdag, det ser jag fram emot.
    Sov gott! Kramisar från mig.

  4. Var jag den enda som inte åt på Wok´n idag!!?? 🙂
    Och kalops på Brinken fick ju inte smaklökarna att jubla direkt… 🙂

    Måste sova nu, blir väl att skotta gården i morgon bitti antar jag…
    Häärligt med lite vit snö!!

  5. Men Sofie, visst blev det Max istället 🙂
    Filet och gröten blev förmodligen nerprioriterade gissar jag

  6. Absolut nerprioriterad eftersom den ovan nämnda gröten redan var uppäten tidigare i veckan… Gjorde ju liksom ingenting, för vad är väl fil mot ett MAX-mål…

Kommentera

