Parenteser

Jag har tidigare skrivit om föräldrar som jag träffat på genom åren som inte fixar sin föräldraroll alla gånger.

De är dock – som tur är – i minoritet och därför vill jag bara utbrista: oj, vad många fina mammor och pappor det finns! Föräldrar som bryr sig, engagerar sig och finns till för sina barn. Föräldrar som alltid har sitt barns bästa för ögonen och gör sitt yttersta för att hon/han ska växa upp till en lycklig individ.

Idag har jag träffat på två sådana och det gör mig varm i hjärtat.

Tänkte bara säga det.

Kommentera

