I love Europe

Jag har inte ventilerat schlagereländet än. Plymerna har liksom fastnat i halsen och förlamat mina fingrar. Musiken chockat mina öron och satt sig på trumhinnan. Kan det vara möjligt att Christer Sjögren gick vidare? Hur gick det till?

Jag ser två alternativ till att rösterna lades på herr Viking:

  • Det var en hel massa förfester den där kvällen, där alla bestämde sig för att hånrösta på Christer
  • Det var en hel massa tanter och farbröder som bestämde sig för att nu var det minsann dags att skicka deras kind of musica till Globen

Det kan inte bero på något annat.

Har någon varit på ett Blue Village, Fritidsresors charterdröm? Hört deras fantastiska jinglar (Bloo bloo bloo villitsch)? Jag får bara Goodmorning Pascha Bay (Ewa, du vet…) i tankarna när schlagerChrister drar igång med Europahyllningen. Det är bara solskyddsfaktor 12, Bamseklubben och vattengympa för hela slanten. Mycket mycket passande en varm sommardag i Bamseland, men o så opassande en kall februaridag i schlagerSverige.

Så. Nu är jag färdig med det.

Ikväll är det House och det kanalkrockar med SVT:s inlägg i skoldebatten – Klass 9A. Teknikens under löser det åt oss, så ikväll njuter vi av båda programmen, med te och rödbetskaka som sällskap.

Inte trist alls.

5 responses to “I love Europe

  1. Avund. Den kakan skall frysas in & agera födelsedagstårta. Don´t you take a piece of that kaka!!!

    Smarrigt. Det vattnas fortfarande!

    Puss

  2. Nu är det konstaterat:

    SVENSKA FOLKET ÄR TONDÖVA!

    …När jag blir statsminister, kung eller kuppmakar-president
    ska jag banne mig ÅTERINFÖRA JURYGRUPPERNA!

    …jag skulle också seriöst överväga att kasta ut alla
    backtracks och sequencers och ringa Curt- Eric Holmqvist
    igen!

    Näe, Sjögren och hans låt passar bäst på en
    skabbig mörk färja mellan Stockholm och Åbo…

    En sak är ju säker ändå. Det kan bara bli BÄTTRE!
    (vilket är någotsånär skönt att veta, typ…)

  3. Håller med. Det var deprimerande att se eländet.

  4. Ja inte var det ”rätt låt” som gick vidare… Visserligen är jag ett stort fan av matchade kläder och kordinerade rörelser men ”I love Europe!…
    Erkänner att jag glömde först bort schlagern men din lilla syster påminde mig (trodde man ju inte skulle hända…)

  5. ha ha det var nog förfesternas fel… Din blogg är underhållande! Jag kommer tillbaka!
    //I

Kommentera

