Kärlek

Lillasyster funderar över kärlekens vara eller icke vara. Varför Mr Right alltid visar sig vara Mr Maniac och om en singeltjejs vedermödor i en hård värld. Det är inte enkelt i en värld av ihopjävlar att vara ett ensamhjärta. Jag tror henne.

Jag försöker lyssna.

Kan bara lyssna egentligen. Singellivet har jag nollnadaintet erfarenhet av – men kan ändå inte undvika att trassla in mig i resonemang. Om något som jag är fullständigt novis om.

Såklart att tårarna rinner på Söstra mi innan samtalet är över. Typiskt Soof att alltid vilja lösa, hitta en väg ut ur problemet. Men – så är jag. Kan inte bara lyssna – måste vara konstruktiv. Om du gör så här…. Kan du inte…. Jag vet, du borde… Nu måste du…

Jag måste styra upp saker. Det är ju det jag är allra bäst på. Att se vägen mot målet och hur man gör för att undvika groparna. Hitta rätt. Det är väl i och för sig det jag jobbar med också. Lösafixadona.

Men ibland går det helt enkelt inte att lösa och då borde moi bara lyssna.

Jag borde ha gjort det Lisa – jag vet att jag borde ha lyssnat.

Sorry.

Kärleken är inte helt enkel – inte ens för en ihopjävel. Det kräver sin man och sin kvinna att få allt att fungera.

Runt omkring hör man fler och fler som inte får det att funka. De tvingas ge upp livsprojektet familjen. Det är väl för att man passerat tregångertiostrecket – nu kommer väl skilsmässotiden. Det verkar så i alla fall.

För ett tag sen pratade jag med en tjej på mitt jobb om att vänner och bekanta nu gifter sig i allt större utsträckning. Jag var lätt euforisk över all den kärlek som bara pluppar upp överallt. Då tittade hon på mig och sa:

– Jaha, ni är mitt i den perioden. Vi är inne i skilsmässoperioden. Alla skiljer sig nu. Vänta ni bara – den kommer.

Positivt.

Men säkert sant. Man får väl se till att bryta trenden. Hålla ihop. Kämpa. Lösa de problem som kanske uppstår. Det är ju jag bra på. Liks.

Kärleken spirar för fullt i de lägre åldrarna. Herr Olle kilar ju stadigt med underbara fröken Milla och de väntar nu bara på ett tillfälle att få pussas. Önskemål har ju kommit från O att göra det i avskildhet – det blir ju lite pinigt annars. Vi jobbar därför hårt på att hitta ett datum som det passar att boka in pussandet på. Stackars lilla kärlekspar som har föräldrar som är så upptagna. Inte lätt att vara liten och kär.

När Olle träffade Milla i söndags överlämnade hon en liten present. Fullständigt bedårande. En liten kärlekssnäcka, en lapp och ett alldeles fantastiskt brev.

karlek1.jpg karlek3.jpg

snackan.jpg karlek6.jpg

karlek4.jpg karlek5.jpg

Kan det bli bättre?

4 responses to “Kärlek

  1. FY vad sött brev, verkligen jätte gulligt! =D

  2. Man blir helt klart kärleksvarm i magen av det brevet.

  3. Jag älskar dig. Mellan det vresiga & det ledsna. Fast det vet vi. Fast orden går om varandra. Jag sken upp som en sol när jag läste Olles Millabrev, hur vackert var inte det då? I chockrosa & med kärlek skrivet… det är ju så man kan på den tonen.

    Fint så fint.

    & du är förlåten… & jag borde ha hejdat mig.

    Puss

  4. Ja, här skrattar vi oss stolta över våran Millas brev. Hon var så upprymd efter att hon överlämnat denna kärleksgåva efter simlektionen.
    – Jag är så lycklig att Olle är min kille, sa hon.
    Kan du kanske maila över dessa goa bilder?

    Kram från svärföräldrarna

Kommentera

