Egentid

Visst är det ett ord som småbarnsmammor ofta nämner – den berömda egentiden. Finns den överhuvudtaget? Jo, den finns om man vill att den ska finnas. Man måste helt enkelt ta sig i kragen och skaffa sig ett liv utanför hemmets fyra väggar. Även om man som jag älskar att vara hemma med allt vad det innebär så behöver man ututut. Ut och se världen. Eller som nu – en myskväll med finkompisarna.

Ikväll ska jag och fruarna E ut och äta, prataprataprata samt sjunka ner i varsin biofåtölj. Det blir gråtfilm och just nu undrar jag varför jag just satte på lite mascara. Känns lite onödigt. Men man vill ju piffa till sig när man ska ut med så fina damer.

Jag gillar verkligen gråtfilmer. Eftersom jag är av den typen som sällan bryter ihop så tror jag att min kropp behöver få släppa ur sig lite sorg i form av tårar. Det finns ju minsann lite sorg i min kropp som behöver få dunsta iväg. Så är det.

Tjing.

Kommentera

