Kontraster

I en tid som denna blogg svämmar över av funderingar, allvarligheter och kastande av skam så tänkte jag slänga in lite bilder. Som en kontrast mot allt som varit skrivet den senaste tiden. Lättja versus deep talk liksom.

Igår var vi nämligen ut och fikade. Ovanligt? Nej. Det händer rätt ofta. Vi tog sedan en liten promenad till stadens Legotempel och det gillades framförallt av den stora pojken. I skyltfönstret stod ett StarWarsskepp för det facila priset av 5000 kronor. Store herr Ejrevi och unga herr H dreglade ikapp och skrev nog genast upp det på önskelistan. Om tomten kommer med det är dock föga sannolikt. Eller har han varit snäll Erika?

Sen byggdes det Lego för fulla muggar och när timmen var slagen var det ett happyhappy gäng som gick ut genom dörrarna – ut i blåsten. Som vanligt hade det varit en trevlig stund med familjerna E & E.

fikamajkenh.jpg  fikaanneli.jpg

fikaolle.jpg  fikam.jpg

legoganget.jpg

legoparet.jpg  legoolle.jpg

legoerika.jpg  legopiraya.jpg

7 responses to “Kontraster

  1. Nuu har barnen somnat efter Wii spelande och filmen Bilar och Popcorn.

    Undrar förresten om storgrabbarna hann ”smiska led” idag i Kåtaselet?? 🙂
    Ja, hur lät nu det egentligen…
    Hoppas de har det gött i alla fall!

    Ringer i morgon och kollar ”sjukstatus” och tider med dig!
    Kram

  2. Ja det berömda tålamodet är inte stort. Men idag var det mest uppgivenhet & tårar som hela tiden satt på huk beredda att hoppa på en Lisa.

    Men det värsta satt i lukten. Stanken. Odören. Jag ville dö.

    Ser du mig framför dig?

    Bra. Som om jag fått en lökbit i munnen. Ungefär. Spyfärdig helt klart. UUUÄÄÄK!

    Det var fan synd om mig. Nu tycker du synd om mig! GÖR DET!

    Fina bilder från Legolandet, vi är inte avis alls (LJUGER). Vi hade fisklukt, pilutta dig!

    Du borde vara *avundsjuk.

    KRAM LILSIS

    *Lättad att det inte var ditt hem

  3. Btw (by the way, förresten för dig utan engelskakunskaper MOHAHAHAHA) hur söt var inte bebisen???

    Urbota gullig.

    Kan nästan tänka mig en sån. Finns de i mjölkchokladfärg? Isåfall vill jag ha. Annars inte.

    Tack på förhand!

    Love/L

  4. http://mikaelarudhner.blogspot.com/2008/03/timothy-filosoferar.html

    Om du undrar varför jag pepprar din blogg? Jag har inget att göööööraaaa…

    Puss

  5. Gud så mysigt de såg ut med legobygg!

Kommentera

