Stockholm tur & retur

Jag var en riktig businesswoman igår. Tog ett flyg på förmiddagen till den stora huvudstaden och åkte hem samma dag – 12 timmar senare. Aningens udda beteende för en liten lärarinna som mig.

Vad jag gjorde? Hemlis. En del vet. Andra inte. Tänker dock behålla en liten del av min integritet, har ju – trot eller ej – en ganska stor sådan. En liten del av Soof måste ju vara förbehållet mig och de som känner mig bäst.

Sägas kan dock att jag hade ett ärende i huvudstaden och att det ärendet tog en timme. De resterande timmarna ägnades åt snabbshopping och framförallt – några timmars skönt språkande med fina 08-kompisarna. Vi tog hem mat från detta ställe och höll nästan på att föräta oss. Så gott. Så gott. De lyxiga chokladbitarna som jag shoppat från Ejes rymdes nästan inte i magen.

Jag känner såna gånger – smalltowngirl till trots – att det har sin charm att bo i den stora staden. Framförallt för att där finns människor som jag tycker så massor om och som jag träffar alldeles för sällan. Men även för det stora utbudet av allt. Mat, kläder och inredning. Till exempel.

Men, när jag smög ner i den stora sängen på Almgatan där strax efter midnatt kändes det att jag hamnat rätt. Stora staden har sin puls, lilla staden har sin lugn och ro. Jag behöver dem båda och tänk vad lyxigt att få vara businesswoman för en dag. Mer sånt.

Bästa shoppingen? Detta:

astrid.jpg

 Är hon inte underbar? Funderar på att shoppa Cornelis, Ferlin och Selma också. Finare bokstöd får man leta efter och vilken fantastisk idé. Heder åt upphovsmannen Jan Landqvist.

5 responses to “Stockholm tur & retur

  1. Så otroligt fint bokstöd.

  2. Visst kännde du hur gott det luktade när du steg av Arlanda express. Det är något speciellt med vår luften i Stockholm.

  3. Håller med Ewa- vilket bokstöd! Hoppas att allt är bra. Vad gör ni en lördag som denna?

  4. Hörru!
    Cornelisbokstödet blir mitt=)
    Han är ju en av mina största idoler ju!
    Eller så lägger vi in en betällning tillsammans!

  5. Oj, det står ju herr Ejrevi det är ju ERIKA som skriver inte Mikke.

Kommentera

