Till Erika och er andra

Till dig gravida kvinna som behöver blogginlägg. Till er andra på jobbet, hemma och annanstans. Det är helg nu. Jag går hem. Eller rättare sagt -cyklar på min puckocykel med bara ettans växel (snälla älskade händiga sambo – laga den). Solen skiner på mig. Jag ska hämta två glada på dagis. Vi ska njuta av våren på altanen. Vi har grillpremiär idag. Pinjeröra och kött. Vädra överallt. Sopa upp gruset i hallen. Fredagsmys. Leva livet.

Det är helg och det är vår. Två bra saker. Inte illa.

2 responses to “Till Erika och er andra

  1. Tack så mycket, du ser att jag är snabb på att hänga med i den uppdaterade bloggvärlden. Ha en bra lördag och fredagsmys, vi ses kanske på söndag om det är fint väder.

  2. Åh, grillpremiär…vad somrigt! Avundsjukan här är påtaglig.

    Ibland blir jag faktiskt osäker på om du skämtar friskt, är djupt ironisk eller bara lever ett sånt äkta svenssonliv att svt:s produktion med Reuter framstår som en patetisk kopia. Men eftersom din syster bedyrar din ärlighet varje gång, så får jag väl helt enkelt ta dig på orden och bara luta mig tillbaka i stolen och förundras, improneras och faktiskt avundas dig. Ditt liv låter så fint. Helt ärligt.

Kommentera

