Tisdag

Klockan visar på morgon, det har varit en dålig natt med en hostig och orolig liten flicka vid min sida. Dricka välling, kramas, upp och kissa, hosta, vill dricka mer välling, sova på sin mamma, kramas, gråta, upp och kissa, hosta. Några timmars sömn blev det, men alldeles för få. Det känns.

Nu är jag på jobbet i alla fall och det är dags att ta tag i saker som ligger och skriker nu är det dags Sofie, du kan inte skjuta upp det här längre. Måsten alltså. Först blir det dock en kopp te för att mota bort den annalkande förkylningen.

Vad gör du idag? Berätta är du snäll.

 

9 responses to “Tisdag

  1. Givetvis kommer jag med ett inlägg trots att jag är så där superbusy=)
    Ingen lektion på fm, förmodlogen glassätande med mina fantastiska ma-c-elever i em, för de varit så duktiga och kämpat på med räkniong typ varje lektion utom en hela terminen!

    I kväll kan det nog bli en liten ponnyridning, du vet där det fina polkagrishuset står 😉

  2. Jag är också urtrött. När ska man sova ikapp. Ögonen svider här vid datorn. Däremot så är jag försjunken i IKEA:s värd. På arbetstid. Det ska handlas nya möbler till alla. Och vinstlotten ligger på mig att beställa. Så om vi säger så här. Det gör inget att jag är lite trött idag. Det går bra. I em väntar en husvisning på den sjungande delen av stan. Såg fint ut. ”Bitterfittan” ligger även och väntar så glatt, så med den roar jag mig gärna en stund. Ha en skön dag.

  3. HJÄLP, sista meningen vill jag verkligen formulera om och förtydliga. Jag läser BOKEN Bitterfittan. Det är den som ligger hemma och väntar. Inget annat. 🙂
    Ha en trevlig dag.

  4. Ha, ha Lena den meningen förgyllde min dag. Har uppöveröronenmycket just nu, varför ska ALLT vara klart samtidigt. Och varför ringer telefoner. Brukar ta mig en tur hit för att rensa skallen och få perspektiv på tillvaron…

  5. Lena. Det där var riktigt, riktigt roligt. Jag tror att jag fnissar än. Behövdes en dag som denna.

  6. Jag vet inte riktigt, idag är en sådan där när jag inte får någonting gjort. Jag blir liksom bara sittande, orkar inte ta tag i någonting. En promenad med Zeb har det i alla fall blivit efter jobbet. Nu ska jag koka fisk, potatis och spenat och sedan titta på ”Ogifta par”. Jag är ensam hemma några dagar så jag tänkte passa på att äta sådant som bara jag gillar och se filmer som bara jag tycker om. Imorgon blir det Stolthet och fördom!

  7. …hemma m hostig å febrig liten tjej, nu är det Bolibompa å jag kikar på lite bloggar, borde hänga tvätt:(
    ha det!
    kram

  8. Är också trött efter en orolig natt med lilla tjejen i sängen. Het som en kokt potatis var hon och termometern visade på nästan 40 grader. Stackaren.

  9. Men fy, hoppas lilltjejen kryar på sig.

    Jag har varit ute med hunden, hämtat ut tågbiljetten inför resan ner till västkusten på söndag, lagat tomatsoppa med färsk basilika, pratat i telefon och försökt få tid och datum att klaffa för en aktivitet jag är utsedd att ordna.

    Nu stundar hundkurs och sen en till (fast den sista utan hund just idag)

Kommentera

