Status i familjen Soof en vanlig onsdag i maj

Liten flicka sover så gott i sin säng. Hon har fått vara borta och leka med bästisIda ikväll, så hon var nöjd. Nöjd och hysteriskt trött. Snoret rinner fortfarande och hostar gör hon så gärna nattetid – annars är det bra.

Stor pojke sitter bredvid mig och bygger Lego. Han tackade nyss sin mamma för att han får vara uppe en liten stund till. Gullunge. Han har också fått leka/spela hemma hos sin kompis Oskar (tillika Idas storebror) ikväll. Stora pojken har dessutom varit på stora skolan idag och lärt sig att nya fröken minsann heter Lena. Det är stort.

Sambo M ligger i en soffa och tittar på hockey. Han har jobbat sent och då är nog ett meningslöst hockey-VM lagom påfrestande. Han ser ut att må gott. Det unnar jag honom.

Själv så sitter jag framför en dator, iklädd allra skönaste mjukisbyxorna och med håret i slarvigaste knuten uppe på huvudet. Jag har också varit iväg på kompisbesök, har suttit och småpratat med Oskar och Idas mamma Ewa medan barnen lekt så gott. Vi har diskuterat livet, det stundande bröllopet – hennes, inte mitt, människor och hur man bäst piffar till ett hem. Precis det vi gillar att prata om alltså. Jag är också nöjd.

Imorgon är det ledigdag och det är längesen jag längtat så mycket efter en sådan. Just nu snurrar ju livet som sagt ganska så fort och det är inte riktigt min grej. Jag vill hinna andas. Det känns inte som om jag gör det nu.

Men, nästa vecka är alla utvecklingssamtal över och då kan man återgå till att vara lagom sociala Soof. Just nu är jag übersociala varianten av mig själv. Jag är en social person i vanliga fall, men det här är nästan för mycket av det goda.

Torsdagen ska bjuda på slött och slappt liv på Almgatan. Jag har faktiskt inte en enda plan. Känns sunt. Ska bli skönt bara att få glida runt i mjukisbyxorna längelängelänge.

Jag misstänker att bästa Erikan kommer att få läsa både ett och annat inlägg från mitt hörn av världen imorgon. Det vill jag ge henne, där hon sitter rund och fin ute på Bauer. Så missa inte morgondagen gott folk. Det kan bli trädgårdspremiär i bloggen till och med.

Ikväll tv-kväll deluxe. Lost, Greys, Leila, Barnmorskorna, Big Love. Jag får inte ihop ekvationen och måste prioritera. I-landsproblem. Riktigt i-landsproblem. Men det måste kanske finnas såna också.

Nu: chaite, morsning och goodbye.

6 responses to “Status i familjen Soof en vanlig onsdag i maj

  1. Mycket trevlig visit tycker 2x Lundqvist och en Larsson. Mycket sugen på ett par nya jeans. Mycket att välja bland på TV. Mycket sugen på något ätbart. Det är mycket nu… 🙂

  2. Mycket fin bebismage!

  3. Men! Hockey VM och värdelöst i samma mening? *förvirrad* Älskar man inte svettiga män som sliter som djur? 😉 Om du tycker det är ointressant så kolla in sveriges målvakt… *mums*

  4. JAAAAA! Hurra då ska jag vara på helsspänn hela dan =)
    Men det är ju fint väder ute så jag antar att du tyvärr kommer att tillbringa mycket av tiden ute istället för inne =(

    Men vi fikar ju i kväll HURRA!!!

  5. Du nu har det gått hela 45 minuter sen sist och inga nya inlägg……
    Ja ja jag får väl sitta här och jäsa då, kanske ska passa på att kolla lite bloggar som du har länkar till!!!

  6. Jag är lyckligt lottad denna vecka. Solen skiner & allt går extremt bra, jag har flyt på något vis.
    Nu sitter jag i D´s lägenhet & myser över det faktum att jag inte behövde kliva upp kl 5. Härligt för dig att du kan mysa runt hemma idag du med, hoppas ni har sol. Härnere är det fanimig sommar!

    Love/Lilsis

Kommentera

