Svarte Petter och riktig good feeling

  

Det blev en riktigt bra ledigdag – och så är den inte helt slut än. Vi myste på till lunch – ritade, städade, byggde lego – och drog sen upp på Solbacken för lite mat- och paketshopping. Olle är inne i en intensiv kalasperiod nu, så det är paketinköp med jämna mellanrum for the moment. Jag fyndade en fin picknickfilt, så mitt shoppingbehov blev stillat också.

Sen åkte vi vidare till Stålmormor, som väntade med kortspel, snicksnackande och fika. Jag älskar min mormor, hon är bara bäst. Det har jag ju sagt tidigare och jag menar det fortfarande.

 

  

  

Efter utelek med Bullerbybarnen drog jag, Anneli och Erika vidare mot chaite, latte och varm choklad. Inte trist alls. Snarare en påfyllning av positiv energi, vilket behövs i dessa dagar.

Nu väntar pausat avsnitt av Brottet – har ni missat den serien tycker jag uppriktigt synd om er. Dansk teve när den är som allra bäst.

Tjing.

4 responses to “Svarte Petter och riktig good feeling

  1. Du skriver så fint om din mormor och hon kan inte annat än vara stolt över sitt barnbarn!
    Svartepetter var inte i går… Vi är inne i en memoryperiod, och ScoobyDoo memory från MAX ska de vara, inget annat!

    Har Majken kvar sitt godishalsband än?! 🙂

    / U

  2. PS. Alice vann på riktigt (!) över mig i memory idag…
    Man är slagen en treåring…

  3. Åååå jag älskar också mormor. Men den människan kan man inget annat göra!
    Svartepetter? Spel? Jag är glad jag slapp… fast den där gröna grodbakelsen hade jag kunnat smaka. Måste planera in en uppåtresa snart.

    Puss

  4. Ulle, jag förlorar nästan alltid mot barnen… Att jag har lådmani, med texter på alla om innehållet, är inte ett tecken på ordning utan på dåligt minne och allmänn förvirring. 🙂

Kommentera

