Sunday

Det är söndag kväll. Lugnet har lagt sig på Elmstreet. Två darlings sover sött i sina sängar – till slut – och i vardagsrummet sitter två vuxna män och tjoar och tjimmar över en VM-final i ishockey. Själv sitter jag i en hall, omgiven av finaste Josef och bara känner att livet är allt bra ibland.

Dagen har tillbringats både här och där. Några timmar spenderades på Nordanå där det pysslades i vanlig ordning. Uppgiften var väl kanske inte den mest engagerande – sjömanshattar och påsar – men i rätt sällskap blir det mesta kul. Vi hann även med att titta på museets utställningar, framförallt den här kändes kul. Barn runt fötterna och allmänt bus gjorde att det blev en snabbsväng, men som vanligt var Jan Stenmark riktigt rolig.

            

Bokklubben Scarfarna har haft sitt första riktiga möte. Denna gång i en inte alltför varm Bonnstadskammare med god sallad och kladdkaka som intag. Kylan till trots så eldade vi upp oss efter att ha läst Bitterfittan av Maria Sveland. Jag tänker inte gå igenom den boken i detta nu, den förtjänar ett eget inlägg och det tror jag kommer att landa i denna blogg någon gång under morgondagen – håll utkik!

Roligt idag var att raraste Hanna kom körande norrifrån för att bli en Scarf. Varevigaste gång tänker jag bara men finaste människa, vad gör du så långt bort ifrån mig, jag skulle ju vilja ha dig mycket närmare. Bästa kompisar ska inte bo långt bort, det borde vara förbjudet.

Nu tänker jag dricka te. Vad gör du en kväll som denna? Eller ännu hellre – hur har din helg varit?

8 responses to “Sunday

  1. Har just druckit mitt te;) skulle bara slå av datorn, dax att sussa…men innan dess kolla lite uppdateringar på bloggarna jag brukar kika in på. Annars en helt vanlig, seg söndag, allt som skulle hinnas med hanns ej med…tur man jobbar eftermiddag och har hela förmiddagen imorgon på sig att plocka å fixa lite:)
    Ha en trevlig jobb-vecka!
    kram

  2. Oj, det blev en på tok för sen kväll för mig igår… Några överraskande kontakter så där på kvällen..!!

  3. Jag tog mig i kragen och tränade faktiskt igår! (kors i taket) Efter det så njöt jag framför tvn när navy CIS steg in i mitt vardagsrum. Just love.
    Idag svider träningsvärken och peppar mig att träna snart igen. Vem vet, kanske det blir en vana?

  4. Det lät som en toppenhelg jag fattar inte var du får din energi ifrån. När vi har helg har vi en förmåga att göra så lite som möjligt på så lång tid som möjligt 😛

  5. Hej vännen,
    tack för att du alltid är så rar. Jag tycker att det var en toppafton i kalla kammaren ( låter inte så bra, känner jag, men det är väl som med hallongrottan, det var tänkt bra, men låter sådär…): mycket roligt med nya bekantskaper och befriande att alla har garden nere. Började med nya boken igår, ser redan fram emot nästa träff! Då ska jag självklart komma ihåg att ta med en scarf. Beställer du blommiga sådana åt oss eller hur blev det? Jag kan gärna tänka mig en. Kram och hälsa Majken på namnsdagen. H

  6. Det är förbjudet (att stänka vatten på gående och ) att bo för långt borta från dem man tycker om- men ibland kan det inte hjälpas. Tänk vilken tur att jag inte bor i Trollhättan! Jag glädjer mig iallafall åt det, då det känns som om jag bor på fel ställe.

  7. Halt och magsjuk hund men trevlig egentid med shopping i stan, besök av vänner och en mysig stund med pappa och storasyster gjorde helgen väldigt lyckad.

  8. Underbara, underbara bilder.

    Kvällen ägnas åt att lägga in texter och dokument på Arbetets stora nya Hemsida (med stort H) som lanseras nästa vecka. Fokus ikväll är Anhörigstöd och FoUU (forskning, utveckling och utbildning). Låter det kul?

Kommentera

