Tisdag och fågeln är på plats

Det är tisdagkväll och Sverige ska springa in på EM-planen lagom till nioslaget. Jag är väl ingen sportfanatiker, men stora evenemang där någon form av landslag är inblandade brukar få mig att sitta bänkad. Så även ikväll, även om fotbollen får dela min uppmärksamhet med en extremt stor klädhög som skriker gör något åt mig, jag förtjänar inte att ligga på golvet. Skrikande klädhögar är inget man vill ha i ett sovrum, så man måste väl agera.

I övrigt har fina fågeln flyttat in till mig. I burspråket hänger den och ser så skör ut. Eller som Majken säger visst är den vacker?  Ja, den är vacker och den gör mig massor glad. Dyra, fina designlampan har fått ge plats åt en skranglig liten metallfågel och det kan man ju säkert bli lite upprörd över. Dyra, fina designlampan ska dock få ett nytt hem i uterummet när det invigs i slutet av sommaren. Den kommer nog att sitta fint där.

Vad gäller uterummet så har jag en vit vision. Ovanligt för att vara färgsprakande jag. Nu blir det vitt golv och vita möbler, vita lampor och vita väggar. Jag kan dock inte hålla mig från ett gäng färgsprakande kuddar – tror jag i alla fall. Jag har en plan. En fin sådan.

I övrigt då? Ja, liten flicka har ramlat ner från höga våningssängen. Ont. Stora pojken har lekt med Bionicles med kompis K. Jag har hämtat Stålis från bussen och just nu känner jag lugnet. Lovely. Så himla massor lovely. Vad gör du?

8 responses to “Tisdag och fågeln är på plats

  1. Jag gillar den fina fågeln skarpt och tror även mycket på den vita visionen.

    Vad jag gillar mindre är den lilla flickans fall ner från höga våningssängen… Aj aj aj… Stackars liten…

    På Dalgatan är det fotboll som gäller såklart! Du kan dock räkna med att fru E ringer mellan halvlekarna. Jag tror nämligen att hon och Sander innerligt vill vara med er på torsdag.

  2. Vitt, vitt och vitt igen. Det är sååå fint. Vårat sovrum har piffats lite. Där är det vitt och lite grönt, men nu har Indiska inspirarade mej till att köpa tre rosa kuddar. Och så blev det rosa plast pelargoner från Hemtrevad. Me like…
    Ha en skön kväll.

    Kram Lena

  3. Just nu så gottar jag mig åt segern som de blå gula krigarna tog. Trots att jag inte är så impad av fotboll så är jag, liksom dig, bänkad vid så här stora turneringar. Patroism?

  4. öh… gräslig stavning såg jag 😉

  5. Själv somnade jag 19:45, tillsammans med en liten mystjej framför tv:n i sovrummet. Jag sov sedan hela natten – förmodligen behövligt!! 🙂

    Ikväll blir det dock att ta tag i eftersatt tvätt och städning – inte så inspirerande direkt!

  6. Så himla fin fågeln var 🙂 Vitt lät som en bra plan. Sen kan man ju byta ut textiler om man vill förändra sig.

  7. Jag såg inte fotbollen och jag kommer nog inte att se någon annan match heller…kan inte uppbåda någon större entusiasm när det gäller fotboll på TV. Jag skrattade istället åt grekiska Toula där hon gömde sig bakom vattnet i rena förskräckelsen och tippade omkull raklång med sitt headset. Jag har precis spanat in lilla fågeln i en tidning igår och slagits av hur rar den är- och så har du en! Vi ses snart. K H

  8. Gillar verkligen din fågel!

    Och jag erkänner, jag som avskyr fotboll såg faktiskt matchen jag också. Jag tror aldrig jag har sett en hel fotbollsmatch tidigare =)

Kommentera

