Sex and the city

Precis som många andra flickor i detta avlånga land har jag varit på bio i helgen. SATC-filmen har ju haft Sverigepremiär – även här i norr – och något sådant kan man ju inte missa. Jag ska absolut inte slå mig på bröstet och påstå att jag är något av ett fan av serien. Snarare är det nog så att det har varit en serie som man slötittat på ibland när tillfälle getts. Slötittat och roats dock.

När då Lena och Ulle drog igång en liten happening inför premiären var jag inte sen att haka på. Tjejmingel med Cosmopolitans, höga klackar och korta klänningar, sista avsnittet och prat. Sånt kan man ju inte missa. Det visade sig bli en kväll to remember. Värdinnan tog emot i en fantastisk tyllkjol – som förmodligen gjort Carrie Bradshaw grön av avund – och drinkarna skakades i vällingflaskor. Är man småbarnsmammor så är man. Det pratades om allt möjligt, det mesta kan nog inte ens återges här. Jag vill ju fortsätta framstå som en mycket anständig flicka.

När timmen var slagen vandrade sexton fina flickor ner på stan och intog salongen, utrustade med ett gott humör efter några drinkar och mycket skratt.

Filmen? Jo, jag måste säga att den gjorde mig positivt överraskad. En djup film i en ytlig förpackning. Den berör det viktiga i livet – människorna vi omger oss med och de relationer vi skapar till dem. Det är inte alltid lätt – vare sig med kärleksrelationerna, familjerelationerna eller de band vi knyter till våra vänner. Det är inte enkelt, men oerhört viktigt att man har dessa människor. Utan dem – ingenting.

Idag dyker en víktig person upp här på Almgatan. Fröken Björk med två små ska förgylla våran måndag. Det ska bli kul att se henne igen, det var ett tag sen vi sågs och som vanligt fattar jag inte varför. Jag kan väl förmodligen skylla på livet, som rusar fram och ser till att man alltid har saker för sig.

I övrigt väntar vi på en bebis, ser på Barnkanalen och borde dammsuga. Vad gör ni idag?

4 responses to “Sex and the city

  1. ingen bebis =( den kommer nog aldrig

  2. Å den filmen ska jag verkligen gå och se! Är ett stort sex and the city-fan! Det lät som en riktigt trevlig kväll ni hade! Kul med drinkarna och utklädseln :)!

  3. Vilken rolig idé att göra en sån kväll av det, älskar Sex and the city och vill absolut se den.

  4. …du borde nog vart på den sena va?;) och om du varit på den tidiga så hade du nog sett ett lysande ljusorange huvud på rad tre*GARV*
    Ska jag vara jätteärlig så hade jag nog en tanke eller två på dej när jag gick in på bion(åsså blev jag helt plötsligt påkommen me att tänka att jag lagt ut en bild på mej själv på ”the blog” =HJÄÄÄLP! nån kanske vet…)för jag hade en aning om att du hade en förkärlek till endel/vissa serier, men sen vet jag ju ungefär hur du ser ut så om jag sett dig så hade jag nog gett dig en blick, ett smile eller så;)
    KRAAAAAAM

Kommentera

