Torsdag

En helt vanlig dag. En helt vanlig sommardag. Fylld med lekande barn, Bullerbykompisar, spontanbesök av familjen J från Klutmark och rivande av yttervägg. Jag har nyss hängt tvätt – inne. Ute hänger regnmolnen tunga, så torkvindan får allt stå ensam och övergiven till en solig dag.

Jag har gått en promenad. Visst ville ni veta det? Intresseklubben antecknar – kommer ni ihåg när man sa så? Det var väl när man var ung och tuffare än idag. Idag säger man inte så häftiga meningar till varann. Någon kan ju bli ledsen.

Jag har i alla fall gått en promenad. Genom ett regnigt Skellefteå för att hyra film. Det gick bra, jag kom hem med tre stycken. Hade lite svårt att bestämma mig. Möttes av poppiga flickor och pojkar som laddade för Trästocksfestivalen som har sin början idag. Denna sommartorsdag.

Poppiga flickorna hade alla glasögon som skulle göra Göran Persson anno 90-talet grön av avund. Stora. Riktigt stora. Poppiga flickorna hade alla festliga kläder och frisyrer, de såg uppspelta ut och en slet blommor ur stadens planteringar. Hon såg dock arg ut. Skrek att hon ville ha mat från MAX. Man får väl hoppas att hon har fått i sig lite mat nu. Så hon blir lite gladare.

Jag hade regnjacka på mig. Min nya svarta. Den som även fungerar fint som vindjacka. En praktisk jacka. En sån jacka som man har på sig om man är på väg för att hyra film. En sån jacka som man har på sig om man har normalstora glasögon och NIKE-mjukisbyxor. Jag drog inte upp några blommor, men då hade jag i och för sig nyss ätit också.

Nu ska två barn snart sova. En stor sover kanske redan, medan en liten bara pratar och pratar. Pratarpratarpratar. Allt för att slippa sova. Know the feeling. Det är ju roligare att vara vaken. Då kan man som jag skriva av sig lite nonsens. Bara för att det är så roligt att skriva.

Imorgon en annan dag. Blir nog en bra sån också. Tjing.

3 responses to “Torsdag

  1. Säger bara ett ord- underbart! Och när ska du ge ut en bok? Det borde du. Jag blir den första att köpa den isåfall, bara du skriver den på ditt härliga vis, så spelar det ingen roll vad den handlar om =)

  2. Håll er inne för ni bvet aldrig vart vi befinner oss 😉

  3. Det ser absolut underbart ut!!

Kommentera

