Sen tisdagskväll

Det går lite trögt med bloggandet nu. Kan bero på ledigheten. Kan bero på aktiviteteter dagar och kvällar. Kan bero på barn som retas med varandra. Kan bero på sommaren. Vem vet? Inte jag. Jag tror dock att det kommer att bli bättre. Kan nog lova det.

De sista skälvande dagarna av sommarlovet är komna och jag lider. Ångest. Kan nästan inte sätta ord på känslan som finns i magen. Den säger mig att det här måste få ett slut. Jag kan inte älta år ut och år in att jag vill göra något annat. Det går ju inte. Folk orkar ju inte lyssna på mig till sist och det vore ju lite trist. Så, nu ger jag det ett år. Jobbar på i ett klassrum och ler, har kulroligtkulroligtkul. Sen bestämmer jag mig. Klart. Bestämt. Fine. Därmed inte sagt att detta år kommer att bli ett hallelujaår, men jag måste i alla fall ge det en chans. Ta mig i kragen. Helt enkelt skärpa mig en aning. Liks.

Ikväll har vi varit hos familjen Eriksson och sörplat kräftor. Det var mycket trevligt. Det är mycket trevligt med trevliga människor. Såna som får en att må så där gott. Ni vet. När det känns bra i magen och man liksom vill göra hoppsasteg när man vandrar hemåt i sommarkvällen. Sånt gillar man ju.

Dagen har tillbringats på ett annorlunda ställe. Mer om det imorgon, då dundrar bilderna in.

Vi ses då.

2 responses to “Sen tisdagskväll

  1. Svar: Tack! Och yes box, Såklart att vi vet! Det känns ju liksom hela tiden. Jag räknar också kallt med att ni vet att vi tycker om er precis lika massor.

  2. …och jag väntar med spänning på morgondagens bilder! 😀

Kommentera

