Thanks

Att ha en egen blogg är som en enda stor egokick. Man finns till genom orden. Mina ord. Mitt eget utrymme i cyberspace där jag på något underligt sätt tillåts göra som jag vill. Bli lite Pippi Långstrump. Sova med fötterna på huvudkudden liksom. Ena dagen skriva om livets mörkaste tillfällen. Andra dagen vara ytligast av ytliga. Utan att någon kommer och säger Sofie, visst förstår du att så här kan du inte göra.

Jag är bara ett enda stort pilutta dig. En kombo av Pippi, Lotta och Tjorven. Med en liten touch av Karlsson.

Det bästa med bloggandet är ändå vetskapen om att någon läser. Att någon engagerar sig i lilla mig och bryr sig om vad jag vill berätta. För man går ju omkring i lilla stora världen och tänker vad spelar jag för roll egentligen? Då mår man fint när man ser att det ramlat in en lovely kommentar som visar att någon läst och tyckt att det inte bara är trams och tokigheter jag slänger ur mig.

Idag gjorde Jessica min dag. Tack. Det värmde. Massor.

8 responses to “Thanks

  1. …men du är ju sååå bra och jag förstår dig så väl, känner precis som du, men vi får göra precis som vi vill, vara heldjupa och sen sekunden efter vara lite schizo å bara vara ytlig, sååå skönt! Jag förstår det där m egokick, jag får dem ibland jag med även om jag inte riktigt vågar erkänna det…ibland kommer bara ”den där” texten flödandes ur huvudet rakt ner på skärmen, man blinkar till och va! skrev jag det där? jag kan ju få till en vettig mening vissa stunder, men mest är det (som jag ser det) jag skriver mest bara svammel, men dock så skönt-så skönt att få det ur sig…sedan är det den underbara feedbacken på det man skrivit å fotat som ”gör det”, alla härliga fina människor som ”orkat” skriva en liten, liten rad till just mig, wow! Du är så bra, läser din blogg varendaste dag, men skriver bara nu å då:)
    kramisar på dej!

  2. Sista meningen var till dej alltså…att jag läser här varje dag…kommenterar ibland…det lät så flummigt det förra…tokigt;)

  3. Visst är det härligt!

    Att blogga är som att ha en massa hemliga vänner och det är verkligen kul att läsa om andra människor och se alla fina foton.

    Kram!
    Carina

  4. Idag har det handlats en gottepåse att skickas upp till norr. Den går iväg imorrn. Majken får den nån dag senare än väntat… Presenter kan man få många dagar & jag är så nöjd över presangerna denna gång att jag vill spricka. Tror att mamma Soof kommer bli mäkta nöjd.

    Förövrigt är du världens bästa storasyrra. Bara så att du vet.

    Love/L

  5. Jag gillar din lilla ”egovärld”
    Fortsätt med den. 🙂
    Kram

  6. Vilket fint inlägg…

  7. Va snygg du var på Evas wedding

  8. Jag vill inte märka ord (eller, det vill jag faktiskt) men en blogg är inte per automatik intressant bara för att den finns till. Din blogg är välbesökt för att DU är en intressant människa som besitter en förmåga att uttrycka dig på ett sätt som väcker känslor, intresse och en längtan efter mer. Alltså mer Soofblogg, inte blogg i allmänhet. Det är i alla fall vad jag känner.

Kommentera

