Finfint

Grumme Citronsåpa. Norden matbord i vitt. Marit och Titiyo. Christer i P3. Regn. Nya gummistövlarna som är så fina. Lars Winnerbäck – alltid Lars Winnerbäck. Dagens lunch på Wok`n´Roll. Pussar. Flyga drake. Grönt te med smak av yoghurt/citron. Kusin Frida med familj på spontanbesök. Min Mattias. Världens mysigaste sexåring. Hallonmuffins. OS. Solrosbröd. Tända ljus. Inneliv. Härligaste kompisarna. Matfesten. Nya kameran. Världens bästa pensionär till granne. Uterum som börjar ta form. Photoshop. Flickan med humöret. IKEA-katalogen som snart dimper ner. Regnkläder. Villervalla barnkläder. Flödande kreativitet. Höst. Inga glasögon. Tapeter. Systerlycka och systerkille. Majkens nya pagefrisyr. TV-kvällar. Chaite. Cyberphoto. Mjukbyxor. Kärlek.

Vad är finfint i ditt liv just nu? Berätta.

10 responses to “Finfint

  1. Mina underbara små, Molly och Liam. Så tacksam för mina små lintottar. De lyser alltid upp min dag. Hösten som nalkas, eller kanske redan är här… Tända ljus. Mys. Tapetseringstankar. Kreativitet som flödar. Stora beslut som äntligen tagits, om boende och utbildning. Duffy i mp3-spelaren. Nya gummistövlar till mig. Färgen gul. Världens godaste kycklingpaj. Ny randig underbar tröja från Katvig till Liam. Världens finaste body med elefanter till Molly. Hyrfilmer på löpande band. Planering av utlandssemester. Harmoni. 70% mörk choklad.

    Lite saker som gör mig glad och känns finfina i mitt liv just nu…

  2. Jag siktar också på nya stövlar. Ett par rosa, tro det eller ej. Här har vi en teckning till fina Majken, men den hann inte bli riktigt klar då S började med den, så den kommer snart. Tänkte på dig idag- första dagen med barna. Hoppas att det blev en bra start! Jag försöker fokusera på bra saker även i min värld. Efter att ha klämt sönder kameran i bagageluckan och nästan dött av skräck i tandläkarstolen( låt mig säga såhär: nu vet jag hur det känns att bli förlamad av skräck, man domnar liksom bort i armar och händer..) så känns det viktigt. Finfint hos mig : rosor från stugan i en liten vas, knastrande brasa i spisen, en bra bok att läsa, söta bebben sover lugnt, tid att tänka, tid att vara, tid att njuta. K från räddarädda H

  3. Köksplanering i full gång, vilket golv ska det bli? Mycket beslut att fatta, men för inredningstoliga jag, så är det ren NJUTNING 🙂 – Går fläkten att flytta till önskat läge? Det behöver utforskas innan köket kan beställas. Nu hoppas vi bara på lediga hantverkare i höst…

    Hoppas din skolstart blir bra. Har själv börjat jobbet i dag och det känns faktiskt superbra :). Millekillen har njutit av första dagisdagen med alla kompisar och i morgon är det skolstart även för Robin – skönt att få in lite rutiner igen!

    Snart blir det matfest med trevlig BBB-träff, det ser iaf jag väldigt mycket fram emot. Ha en underbar vecka.

    Kraam C

  4. Just i detta nu. Stella, sagolikt snälla och söta Stella. Sander såklart. En soffsovandes fru E som återigen missat slutet på en film. Mövenpick Maple Walnut. Att jag inte alls påbörjat något tråkigt ViktVäktar-liv. Tradera. Och mera Tradera. Min nya laptop som medfört att min tid online nått astronomiska höjder. Min mamma och pappa, mina syskon och deras respektive och barn. Underbara. Faktumet att min finfina syster flyttar hem ganska så precis när som helst. Svärmor och svärfar. Suveräna svägerskan. Eddahallen. IKEA-katalogen. Den måste nämnas. Baristamjölk till vår Nespresso. Lovely. Hockey. Blackburn. Looptroop Rockers.

  5. …det var inte Tillen, det var pappa till tillen som skrev.

  6. Tjejerna och mannen. Familjen, verkliga vänner och bloggvänner. Kolonin alltid kolonin.

    På måndag börjar jag skolan. Lillasyster börjar ettan på torsdag.

    Lediga dagar. Middagsinbjudning via SMS. Äppelskörd. Nya örhängen, en finfin keramikmugg. Sköna höst.

  7. Världens finaste Wille med sina underbara leenden och gurgelljud, mörkret på kvällarna, tända ljus, filtar, te i soffan, skolstart, vuxentid då barnen somnat, kärlek, allra vackraste maken som ger magen pirr och hjärtat volter, goa skolstartsbarn som städar undan frukosten utan att man bett dem, sova hela natten, luktagottschampoo, mat, god mat, alltid god mat.

  8. Ett städat hem, som just nu är motsatsen =(

  9. Tjosan tjosan.
    Helt ovidkommande vill jag bara berätta att jag stalkercyklade med min sambo utanför ditt hus en kväll för någon vecka sedan. Tänkte stoppa in skallen och säga hej så där i förbifarten, men fegade ur när jag insåg att klockan var över åtta och jag luktade pilsner 😉
    Får bli ett annat år…….kanske
    Ha det gott
    /J

  10. Sitter med stela fingrar mot tangentbordet. Hjälp, så svårt det blev helt plötsligt. Inser nu att jag alldeles för lätt glömmer att vara tacksam och bara låter livet rusa förbi utan tid för eftertanke på det som är allra viktigast. Tack för att du hjälper mig att vara tacksam!

    Wilma, Bullen, Lillen och Claude. Min finaste och snällaste Marcus. Fina vänner och rara arbetskamrater som sprider glädje varje dag. Lille Elton som får hjärtat att klappa dubbelt så fort och hans mamma (min syster) och pappa som alltid öppnar sitt hem för oss. En annalkande höst och längtan efter prassliga, färgglada höstlöv och höstmys i soffan framför öppna spisen. Min kamera och den glädje den skänker. Nybakade moccarutor i frysen. Snart helg!

Kommentera

