En vana

Det börjar bli en vana. Att sitta vid datorn i hallen och vänta på att två små ska finna ro för natten. Tänk att man kan längta så oerhört mycket efter att tystnaden ska infinna sig – samtidigt som man älskar de små liven så oerhört. Konstig känsla.

Världens bästa lillasyster ringde nyss. Jag orkade knappt prata. Vi hann dock avhandla Ben & Jerrys glassmaker. Viktigheter med andra ord. I frysen väntar Chunky Monkey och även om jag avlagt ett löfte om att inte fika i tid och otid känner jag att det är läge. Jag är värd den.

En kvinna på mitt jobb har en teori som jag gillar: Om man känner sig sugen på något är det för att kroppen behöver det. Inte helt sant, men en bra lögn för sig själv. Ikväll behöver jag bananglass from the States. Oh yes.

Vad behöver du en kväll som denna?

11 responses to “En vana

  1. Jag tycker i alla fall att bj med kanel ska komma tillbaka plus den med jordnötssmör. Det måste vara två FANTASTISKA smaker

  2. Jag behövde små chokladgrottor med chokladkräm. 3 stycken. De satt bra. Vi bor kvar i vårt hus. Det andra var inte något kul alls. Vi har fått nya grannar: två grabbar som Stella går med på förskolan. Inte illa. Vi har varit till dom ett par gånger innan de flyttade hit. Mamman är riktigt trevlig. Någon man helt klart kan gå över till och prateliprata en stund med- bara gena över åkern. Kramar till dej från mej

  3. Jag behöver leta mig runt på alla dessa fina bloggar som ger en en glimt in i någon annans liv. Jag behöver läsa om vardagsbestyr, förväntningar, kärlek av alla dess slag och bekymmer. Det är som att koppla bort den riktiga världen ett liten tag fast ändå veta att det man får ta del av är på riktigt och alldeles, alldeles sant. Det behöver jag. 🙂

  4. Jag behöver någon som kan berätta vad min dator säger mig eftersom Firmwaresakerna inte vill fastna i kameran!

    Det är vad jag behöver. Mannen handlade hem godis… jag som gått längelänge idag med mamma A… jag behövde det.

    Du behöver chunky monkeyn med. Det hörde jag allt.

    Love/Lilsis

  5. Har samma filosofi som din kollega. Kan man trycka i sig en 200 grams chokladkaka på några minuter. Då behöver kroppen det. Hur solklart som helst. 🙂

  6. Jamen, det där var nog en ny favoritlögn för mig! 😉 Nu behöver jag aldrig mer urskulda mig, det finns en helt rimlig och logisk förklaring till mitt chokladätande.

  7. Stolt krabbfiskerska

    Vill bara tacka för det sötaste mms jag fått på länge!

  8. hihi jaaa den meningen använde jag alltid som försvar till varför lever och ris var min favoriträtt som yngre…..

    Jag är galet snål och har aldrig unnat mig en ben och jerry även om jag brukar snegla på dom på ica maxi 🙂 (Fast lite till mitt försvar ska tilläggas att jag faktist aldrig kan bestämma mig för en smak så jag lägger ner helt och travar till kassan)

    Kanske dags att släppa loss jävulen? ( jag misstänker nämligen att har man en gång provat känns gb rätt blekt)

  9. Ikväll behöver jag slappna av med ett glas vin och en rygg/nack massage av min älskade man. Arbetsveckan har varit sjukt stressig och det har satt sina spår! För övrigt skulle jag själv ha kunnat skriva de där första meningarna om längtan efter tystnaden och ron sign som infinner när barnen har somnat, samtidigt som man vill ha mer tid med dem överallt annat! Ha en skön helg! Kram från Helena i Piteå

  10. Choklad lät gott. Kanskek ska jag cykla iväg till Statoil och handla lite. Soffan känns skön i kväll, efter en fantastiskt rolig vecka med vårat nya kryp in. Nästan allt är packat och väntar på att blir flyttade under morgondagen. Sista kvällen i soffan på Norrbölegatan ska njutas av. Hej från mej.

  11. …behöver bara blogga lite…senmysaisängenslötittapåtvellerläsaenbokellerkansketamigdendärtidentillattbläddraiIKEA-katalogenvilketjagännuintetagitmigtidtill…men först blogga;)
    trevlig helg!

    kram

Kommentera

