VAB

Jag vabbar. Majken är snorig, hostig och lättretad. Dumma dig har slunkit ur hennes mun några gånger nu på morgonen och den ilskna minen har prytt hennes söta ansikte.

Vi har sett Pippi. Flera gånger. Eller jag har sprungit runt i det stora huset och fixat och donat. Ibland har jag suttit bredvid argbiggan i den stora soffan, luktat i hennes hår och njutit av att bara vara. Det är annars något som är svårt för mig. Tyvärr. Skulle vilja kunna njuta mer av stunden. För den kommer ju aldrig tillbaka.

Nu har storebror kommit hem från förskoleklassen. Han har cyklat hem själv och det gör mig glad. Fast ändå ledsen. Det är väl nu navelsträngen börjar att tunnas ut. När liten blir för stor. Jobbigt. Men – ändå – livets gång.

Snart får jag finfrämmande i det lilla vita huset. Det nya livet kommer och hälsar på. Spännande må jag säga. Snart berättar jag.

One response to “VAB

  1. Lyxgolfen hade 2 fel. Den hatar mig. Sen fick jag även blåsa i en mokajeng som en polis sträckte in. Fan. Nu hoppas jag att fjällern helar mig.

    Det måste den bara.

    Lycka till med det spännande idag. Nu var det 9 min sen de klev in hos dig. EXCITING!!!

    Puss

Kommentera

