Söndag

Känner att bloggandet gjort mig till en lipsill. Igen. Jag förvandlas från stabila, kloka och sansade Sofie till labila, irrationella och snyftande Soof direkt jag sätter mig vid datorn. Kanske är det så att det skrivna ordet gör mig till en komplett människa. Om man kombinerar ihop Sofie med Soof kanske man kommer rätt nära sanningen. Kanske. Jag vet inte.

Helgen har varit fin. Datorn har varit avstängd i två hela dagar och det har varit befriande. Det är lätt hänt att de två vuxna som bor i detta hus lätt sätter sig och slösurfar. Till ingen nytta. Illern inom mig avskyr sådan tid. Då inget händer. Ni som läser detta och fortfarande hankar er kvar – trots snyftandet – kan ju tacka den slöa delen av mig som gör att jag sitter här nu när regnet öser ner. För det gör det verkligen. Himlen gråter utanför mitt fönster och skulle jag vara lite djup och melankolisk skulle jag kunna skriva något om det också. Men det är helg fortfarande. Inga ledsna miner då inte.

Jag hade tänkt undvika fulbloggandet ikväll. Svårt. Därför kommer det i en speedvariant:

ledigfredagmedkvinnligåkommagångertusenfickliggaisängenochsovabortdet                  ondasenforviupptillskogenmedEjreviarnadrackvarmchokladochnjötlördagen                          blevkulturdagteaterochbiomedvarsittbarnmycketsuspektteatermendetär enannanfrågalyxmiddagpåDalgatanavrundadekvällensöndagenblevfin fikahosStålmormorspikandeavinnertakiuterummetsnabbbesökhos                                                svärmor ochsvärfarochnutillsistslötid.

Bäst idag var dock att våran bästaste HF tittade in. Vi har saknat henne och jag tror att hela familjen tyckte att det var skönt att se henne igen. Två barn jublade och tyckte att hon skulle sova över. Nu har hon dock gått hem för ikväll och vi säger på återseende! Vi tycker så rackarns mycket om dig Hanna!

 

3 responses to “Söndag

  1. Och jag tycker så rackarns mycket om er! ni är bäst helt enkelt 🙂

  2. Gnäll ska ut nånstans vet du, och bloggen är ett bra ställe kan jag tycka, fast jag tycker iof sig inte att du gnäller heller utan mer bara varit lite låg, och det är alldeles tillåtet och också nödvändigt ibland.

    Fint att helgen varit bra, och vackra bilder som vanligt!

  3. Skön blogg, fina bilder 😀

Kommentera

