Ont i halsen

Läraryrket kan man skriva mycket om. Jag skulle kunna ägna spaltmetrar åt skriftliga omdömen, IUP och invecklade utvecklingssamtal. Men det gör jag inte och det kan ni ju tacka mig för. Det finns annat man kan skriva om när man pratar om lärargebitet.

Förmågan att aldrig bli riktigt sjuk till exempel. Jag blir aldrig så där liggande som vissa andra blir. Jag går istället runt med en ständig liten halsfluss, lätt tryck över frontalloben och känsla av feber. Det onda i halsen utvecklas aldrig till nåt värre, sitter däremot i i en evighet och gör en irriterad. Det lätta trycket över pannbenet varierar från dag till dag, vissa dagar är man benägen att amputera och kasta bort hela pannan. Känslan av feber sitter ständigt i, trots att termometern hånskrattar åt dig och skriker ut 36,3.

Man får helt enkelt gå till jobbet och låtsas att man är fit for fight. Varevigaste dag ska man vara tokladdad för strid. Trots känslan av ynklighet och litenhet står man där och säger Godmorgon mina adepter. Varevigaste dag.

Annars då? Här på Almgatan är det måndag. En helt vanlig måndag i en helt vanlig förkyld småbarnsmammas liv.

I övrigt är det en bra vecka. En vecka som kommer att förflytta Soof från ett universum till ett annat. Tre dagar kvar. Spännande.

One response to “Ont i halsen

  1. Låter som äkta stress-symptom…

Kommentera

