Mitt nya liv

Imorgon börjar mitt nya liv. Då jag ska få en helt ny arena att uppträda på. Få dra bak draperiet och ta plats i rampljuset. Känns lite pirrigt och ovant. Men mycket kul. Mycket mycket kul.

Imorgon kommer nämligen min första krönika i Norra Västerbotten. För er som inte är så bevandrade i västerbottnisk press så är det Skellefteås stora morgontidning. Varje vecka kommer jag där att få skriva om livet – ni vet allt som kan röra sig i ett huvud som mitt. Allt mellan himmel och pannkaka. Det som jag i vanliga fall ventilerar här kommer nu också att hamna i tryckt form.

Så att alla kan läsa det. På gott och ont.

I samma veva som jag kommer ut på scenen tvingas jag också ta av den plastpåse som jag så länge haft över huvudet. Jag kommer att få ett ansikte bakom orden och det känns konstigt. Men man vänjer sig nog vid det också. Även om det kommer att ta en stund.

Jag gissar att en hel massa nya människor kommer att hitta hit imorgon. Vi får väl göra vårt bästa för att få dem att trivas. Se till att välkomna kollegor, släktingar, elever och gamla klasskompisar. Säga hej till chefen, elevers föräldrar, grannar och andra tidningsläsare.

Det blir en spännande dag imorgon.

29 responses to “Mitt nya liv

  1. Men gud så roligt 🙂 !!! Grattis!

  2. Jag är så himla stolt över dig.

    Love/Lilsis

  3. Åh vad kul! Stort Grattis!
    Har följt din blogg ett tag men inte lämnat några avtryck… Jag bara älskar sättet du uttrycker dig och alla fina bilder!
    H. Sofia

  4. Pingback: krutrut.com » Min Soof

  5. Det blir garanterat oh so lovely! Forza Soof!

  6. Hela familjen A-M satt som klistrade runt Norran i morse! Barnen med stora ögon på bilden av sina kompisar – (läs mompisar).
    Guld att det äntligen har hänt, bra jobbat!Dammgatan tror på dig, och skickar en massa lyckatillkramar!

  7. Men gud så kul, GRATTIS Sofie!!!
    Du har en talang för det här med att presentera tankar som gemen man delar men få kan uttrycka. Grattis igen! Kan man läsa krönkan via webben tro…? *går in på tidningens sida*

  8. Hej och grattis! Att skriva och blogga är sååå kul och att fota och dela med sig av sin del av världen…känns lite pirrigt när man får en kommentar och veta att någon läst det man formulerat…

  9. Äntligen dags! Grattis! Hur hittar man krönikan på webbplatsen? Du måste lotsa oss ”icke-skelleftebor” dit. Största kramen!

  10. Grattis! Så underbart!
    Och du är verkligen VÄRD detta!

  11. Bitte o Lars-bertil

    Från våra hjärtan LYCKA TILL !

  12. Största grattiset & lycka till! Så glad för din skull.

  13. Himmel och pannkaka så bra! Gratulerar och celebrerar!

  14. Grattis! Brukar kika in men har inte lämnat avtryck förut. Du har MÅNGA fina ord. Lycka till!

  15. Fantastiskt, jag håller koll att uppslaget ligger på köksbordet på t/r hela dagen. Ingen får missa detta. Det blir en ny tosdagsupgift som jag prioriterar högt. 🙂 🙂 🙂 🙂 Jag är så glad för dig, och mig som får läsa.

  16. Så himla kul! Stort grattis och Lycka till!

  17. Grattis Grattis! En kändis alltså! Ser fram emot framtida bok-släpp.

    /C

  18. GRATTIS! Fasen vad kul!

  19. Kramen!!
    Lätt coolaste bilden också =)

  20. Jättegrattis! Läser alltid din blogg, men som många andra inte vågat skriva. Du skriver helt fantastiskt , samt mycket varierande, å dina bilder ska vi inte prata om, helt suveräna. Ser framemot torsdagarna som kommer.

  21. Hej vännen. Så otroligt kul för dig, du är sååååå värd all denne uppskattning, för dina ord blir jag alldrig trött på, ska bli väldigt roligt att följa din framfart i Norran :). Himmelskt bra!!! Kram C

  22. Så himla roligt! Grattis till tusen! Dina ord gör gott för själ och hjärta. Bra att så många fler får ta del av dem.

  23. Pingback: e n k e l e v a

  24. Grattis! Hoppas bara att din avanonymisering kommer att sätta fotboja på din frihet att uttrycka dig.

  25. Blev fel, ska vara:
    Grattis! Hoppas bara att din avanonymisering INTE kommer att sätta fotboja på din frihet att uttrycka dig.

  26. Pingback: e n k e l e v a · Tea time!

Kommentera

