Dagen efter

Idag känns det som en riktig dagen efter. Det liksom ligger en tyngd över Soofhuvudet och kroppen känns seg. Tror att jag glömde bort förkylningen igår när allt var sådär hoppsan hejsan. Idag kommer jag ihåg den.

Jag gissar att den bästa medicinen mot förkylning inte är att lasta in sig i bilen och åka till Leos lekland. Inte det minsta kurerande. Men gott för själen har det varit att se barnen leka, prata med fina kompisarna och hitta den finaste fina skänken på Myrornas i Luleå. När den kommer hem till sin nya familj imorgon kommer bildbeviset. Liksom kanske några bilder på lekande barn. Man vet aldrig.

Jag tror att dagen efter också har gett mig en viss prestationsångest. Känns lite läskigt att helt plötsligt skriva publikt. Orden stockar sig och fingrarna flyter inte lika lätt över tangentbordet. Hoppar lite fram och tillbaka istället i takt med att hjärnan stoppar upp ordflödet.

Men. Det går över. Imorgon är en annan dag. En lördag och en helt oplanerad sådan. Läskigt. Eller skönt. Jag kan inte bestämma mig för vad jag ska tycka.

Vad gör du imorgon? Har du styrt upp din dag eller känner du också lugnet komma och överraska dig?

9 responses to “Dagen efter

  1. en oplanerad lördag höll jag på att säga, men när jag tänker efter så är det hockeymatch med 10-åringen och lite skjuttsande hit och dit och annat, men mest vill jag gå på Åhlens och köpa prickiga saker…

  2. Har inte hunnit kolla på hela veckan och denna vecka har det hänt både det ena och andra ser jag. Tur att plånkan inte var alltför långt borta. Har ätit god och trevlig middag på Mobackavägen i afton och hade turen att få läsa både krönikan och reportaget. Har du landat? Det här kommer att bli bra. Riktigt bra. Det känner vi på oss, eller hur? Hoppas ni får en riktig myshelg. Jag ringer endera dagen. Kramar från mej

  3. Några rader till…Vad är det för kap du gjort? En skänk bara sådär! Tänk vad du har näsa för allehanda fynd! Nyfiken i en strut som man är så vill man se den snart, hoppas på bild imorgon.

  4. Så det kommer alltså att dyka upp en finfin liten skänk likt en skänk från ovan? (Sorry, men jag kunde verkligen inte motstå detta något pinsamt usla ordvitsande. Sorry.)

    I alla fulla fall. Tack själva för en fullkomligt underbar dag! Mer sånt och framförallt fler lediga fredagar für alle!

  5. Jag ska fota ett bröllop idag. Känns i knäna som är lite svajiga av nervositet. Att fota bröllop är alltid lite läskigt, men mest underbart och fantastiskt roligt. Läskigt då det är brudparets stora dag och det gäller att bilderna blir bra men roligt då det alltid är så fritt och finns utrymme för improvisation och så är det ljuvligt att få vara med och dela dagen med brudparet som en åskådare, inte som en gäst. Det är stor skillnad.

    Önskar er en härlig helg!

  6. Jag som har läst din blogg ett tag nu blir väldigt överraskad och väldigt glad över att du får publicera dina vackra ord! Glad att fler får ta del av dina medryckande tankar. Grattis.

    Lördagen tvingar till den lugn och ro som jag så länge behövt men inte unnat mig. Läs mer på min blogg=)

  7. Inlett mitt liv som hockeymorsa (det jag absolut INTE skulle bli…) idag. Tur de serverar varmt kaffe där så man vaknar till! K trivs som fisken i vattnet i alla fall vilket är huvudsaken.
    Nu till lunch ska vi ta avsked av den emigrerande frisören N – kanske flera år tills vi ses igen du vet. 😦 Lite tråkigt är det ju såklart, fast Skype blir nog lösningen så att barnen inte glömmer bort faster sin!
    Igår myskväll med familjen, ikväll myskväll med familjen – precis vad jag behöver just nu!
    Stora kramar från U med fam

  8. Hej Sofie:) Prata just med mamma. Hon berätta du hade blogg å skulle börja skriva för norran. Har ju inte norran just nu så missar ju typ allt som händer i å runt Schtaaan;) Får börja fixa den på torsdagar. Lycka till! Kommer börja läsa å följa din blogg nu:) Kramiz från Linka

  9. Jag har en lördag av sentimentala tankar och lite separationsångest. Men det går över ;). Jättekul med dina krönikor! Kan vi andra som inte har tidningen läsa dem på något sätt? Snygg header också. Uppiggande, yet classic

Kommentera

