Rörd

Det ringde nyss i telefonen. Olle svarade, avbruten i ett UNO-spel med bästa Kalle. Han småpratade en stund och ropade sen på mig. Medan jag resonerade med Majken om mjölkiflaska tog jag luren.

När jag hörde vem det var blev jag lite nervös. Orolig. Vad skulle han tycka? Han som var min pappas enda bror. Storebror. Vad skulle han tycka nu när han läst bloggen som lämnat ut hans lillebror mer än vad som tidigare gjorts? Vad skulle han säga till mig? Hjärtat slog lite extra.

Han berättade hur mycket han tyckt om det han läst. Att han var glad över att jag skrivit det jag skrivit. Det gjorde mig varm i hjärtat och var nog en av de bästa bekräftelser jag kunnat få.

Telefonsamtalet från 0912 gjorde verkligen min dag. Tack farbror S.

2 responses to “Rörd

  1. Modiga och ärliga bloggar gör hela skillnaden, tack för meningsfull och gör-gott- i-hjärtat läsning!
    / Hannah

  2. Oj. Vad rart av han.

    Ringer dig i veckan. Hetsiga hundhelgen är här & jag är trött som ett gammalt får.

    Love/L

Kommentera

