Missnöje

Okej, Mikke vill veta. Jag vill knappt berätta. Fattar inte hur det kunde gå så fel. ICA lanserar nya rabattkuponger, unika och riktade mot varje kortinnehavare. De påstår att de kollat senaste halvårets shopping och plockat ut varor som shoppats ofta. Dessa varor rabatteras så att kunderna kan känna att de gjort en god affär.

Håll i er, här kommer varorna jag fått rabatt på: steksill – hur ofta äter vi det egentligen?, GoGreen vispgrädde – har vi köpt en enda gång och det var när Nora skulle äta tårta på Majkens kalas, gnocchi – oj, vad vi äter gnocchi i det här huset, förpackad tomat – köper alltid tomater på lösvikt, jordnötssmör – hur ofta slinker det ner i shoppingkorgen…

Visst, en del saker håller jag med om. Balsam, småyoghurtar, Lindts choklad och tacos. Men ICA, visst måste ni kunna erbjuda mig mer högfrekventa varor än dessa? Jag menar. Va? Mikke fick ju matlagningsgrädde, pålägg och morötter. Avundsjuka.

Känner att detta inlägg inte kommer att gå till historien för sitt innehåll. Men, har man blivit utmanad så har man.

9 responses to “Missnöje

  1. Erika här!!!
    Jag jublar åt jordnötssmöret =)
    Det kan du bjuda mig på!!!

  2. Jag fick mina älskade stoora Kinapuffar och Frödinge kladdkaka. Sedan var det i princip hela Old El Pasos sortiment. Man kan väl sammanfatta att vi inte direkt hade hela kostcirkeln representerad.

    Hör av mig när vi behöver jordnötssmör, kan du köpa ut? 😉

  3. Vi fick Pepsi Max (inte så oväntat), mjölk, sköljmedel, pommes och potatisburgare… Inte direkt någon fullkomlig kostcirkel här heller ;)….. och inte kommer det bli bättre den närmsta månaden utan kök, hihi 🙂

  4. Mikke vid tangenterna… Och jo, jag anar missnöjet och inser att ICA kanske inte har så värst bra koll trots allt. Kanske måste man passa sig för att köpa ”fel” saker på just ICA för att undvika risken att få dåliga erbjudanden?

  5. Jag undrar hur dom valt ut dessa varor…???ALLA jag pratat med anser att dom fått konstiga erbjudanden så även jag. Alltså kryddor olivolja frusen persilja ???typiska ”sällanvaror ”hos mej.
    Och dessutom 20% på ett paket frusen persilja ???

  6. Ha ha, vi fick verkligen alla rätt på våra erbjudanden. Har du kollat så att inte din kära make smyghandlar när du inte är med.
    Lindt choklad hade även vi. Mmmmm,,,,

  7. Här uppe på Morö Backe var det mesta ganska rätt – och relativt nyttigt :)…Falafel, Natusan tvättlappar, Skagenröra (nåja, inte så nyttigt kanske), Kycklingpytt, Skona sköljmedel lavendel, Lingondricka…
    Fast om vi har köpt kycklingpytt tre gånger senaste året, vet jag inte om jag skulle räkna som speciellt ofta…
    Smart idé att köpa ut åt varandra, vilken hejdundrandes rabatt vi skulle få då. 20% på ALLA varor. Massor med pengar över att köpa snygga saker till hemmet för.
    Frågan är bara vem som vill ordna köpa-ut-logistiken?

  8. Hej Sofie!

    Min titt in på din blogg, var beroendeframkallande. Har varit in här varje dag sen vi blev presenterade via Lisa-systern. Har också bloggat om Ica´s Mina Varor och på mig stämde det rätt bra. Jag och min bekantskapskrets har skrattat gott åt detta och jämfört varandra sinsemellan.

    Ha en bäst helg, ska fram mé citronsåpan nu;)

    Kram i cyber-rymden

  9. Vi fick helbra erbjudanden! Vanlig skinka, mellangrädde, havrefras, kaffe, vanlig fil. Toppen, bara sådant som jag ändå ska köpa! Hoppas att ni har en fin helg. Vi slappar, födelsedagsbarnet har bihåleinfl. och vill bara ligga raklång. Ester och jag ska gå ut på långpromenad nu. Inte illa. Kram

Kommentera

