En utmaning, dra mig baklänges!

Bästa Weronica, min inkörsport till blogglivet, utmanar mig och då är man ju snabb att haka på. Trots regnet i sinnet och längtan till mjukisbyxorna och soffan. Jag tror att jag minsann låter lilla solen lysa över mig och ger mig lite energi att fylla i detta:

Tre saker jag går igång på:
Lovelovelove. Fika med kompisarna. En lång promenad.

Tre saker jag inte kan vara utan:
Chocolate. Bokstäver och ord i alla former. La Famiglia.

Tre saker jag ångrar:
Att jag inte följde den väg som var så utstakad åt mig. Att jag inte berättade för mamma hur rätt hon hade i allt. Att jag inte är så duktig på att hålla kontakten med de som bor långt bort – Anton, Miri, Elle och ni andra. I´m sorry. Men ni vet väl att jag saknar er och gillar er i massor?

Tre saker som gör mig glad:
Barnaskratt. Musica. God mat.

Tre saker som gör mig arg:
När saker hopar sig och man inte ser någon väg ut. Att prova jeans. Trångsynta människor.

Tre människor jag beundrar:
Mormor – alltid. Mina föräldrar som med facit i hand hade så rätt i saker och ting, nu förstår jag dem på ett helt annat sätt. Alla de som gör något viktigt för någon annan.

Tre saker jag skulle vilja göra:
Skriva mer. Resa överallt, långt och kort. Njuta mer av vardagen.

Tre maträtter eller ingredienser i köket jag gillar:
Maträtter: Wienerschnitzel med citron, kapris och ansjovis. Spaghetti Frutti di Mare. Carpaccio. Ingredienser: Vitlök. Citrusfrukter. Ajvar relish.

Tre TV-program jag ser:
Lost. House. Greys Anatomy.

Tre saker jag har med mig i livet:
Upplevelser. Kreativiteten. Orden.

Tre saker på önskelistan:
Flowerpot. Italien. Våren.

Tre bloggar jag inte kan vara utan:
Många. Är man en bloggoman så är man. Men – ett snabbt urval: LillasysterSilverfisken. Abbes pappa.

Tre bloggar jag utmanar:
Alla som vill såklart. Men Liza, din första utmaning kanske? Mikke, för att han som jag hoppar högt över sånt här och till sist fina Partykatten som vi ser alltför sällan!

5 responses to “En utmaning, dra mig baklänges!

  1. Gillar dig med min vän där långt uppe i norr! Det är ju inte kvantiteten utan kvaliteten på kontakten som räknas, eller?

  2. Jag tänkte bara säga tack! Jag kommer också från 0912 men är nog ganska mycket yngre än du. Jag har en komplicerad hemsituation som inte så många om , då det är skräcken att det ska komma ut i ett så litet samhälle där folk ofta får för sig att tro något och göra det till sin egen sanning. Jag har ofta känt att om jag skulle våga stå för att det är lite jobbigt hemma så skulle jag inte få rätt att älska mina föräldrar! men tack vare dina blogginlägg så har jag förstått att man kan stå för att man har haft det lite jobbigt men ändå stå för att det jobbiga inte spelade ut allt det goda och bra jämt.
    Så tack för det.
    ps. hade din mamma i skolan just innan hon blev sjukskriven för sin cancer, jag och alla andra tyckte hemskt mycket om henne.ds

  3. Tack Tack för en supertrevlig blogg!

  4. Okej, jag har ingen aning om hur utmaningar funkar, men jag antar att jag ska skriva svar på frågorna, eller? Känner mig väldigt intelligent just nu.. 🙂
    Hoppar över på min sida ett tag. Ses om en stund.
    Kramisar

  5. Puh, nu är det gjort. Efter kvällsmål, hej då till barnens kompisar och godnatt-pussar, så är det gjort. Hoppas att jag har gjort rätt. Vad nu rätt och fel är..

    På med mjukisbrallorna och peppningen inför Grey´s kan börja!

    Kramisar

Kommentera

