Det är värt det

Ibland, bara ibland, får jag känslan av att jag måste sluta blogga. Ofta kommer den känslan när man inser att alla läser. Läser, tolkar, fattar och förstår så väl. Eller ingenting. Då skulle jag vilja återgå till vanliga Sofie, lämna Soof bakom mig och bara sjunka ner i världen utanför bloggen.

Jag tänker alltid om, vet att detta får mig att må så fint och bli så rensad på dystra saker som annars bara ligger där och förstör. Jag blir helt enkelt en bättre människa av att detta. Tänka sig, flickan som aldrig har velat prata om jobbiga saker. Här står hon nu och blottar sig totalt. Tänka sig så tokigt det kan bli.

En kommentar från 0912 gör mig så oerhört varm i hjärtat. Tänk att mina ord gör livet lite lättare för någon. Får denna någon att inse att allt det trista inte får överskugga vetskapen om det goda och fina som faktiskt finns och har funnits.

Sånt gör att man med glädje sitter här en onsdagskväll och skriver. Det gör det värt det.

8 responses to “Det är värt det

  1. Brännströmskan här! Det har varit många tankar och funderingar och beslutet är taget! Nu blottar jag mig så liksom du. Hoppas att du tittar in och jag hoppas att du fortsätter blogga för du ser ju att du påverkar så många…ord skrivet kan ibland betyda mer än en massa uttalade ord…Som du säger det: Det är värt det…
    Välkommen till Skrivanne!

  2. …jag vet…jag får liksom lite magknip ibland när folk ”hittar” mig, hjälp! vad har jag skrivit, nåt tokigt som just den människan skulle kunna tolka fel för att den känner mig…eller tycker folk att jag är dryg å tror sig ”vara ngt” för att hon har en blogg…-nä vad har jag gjort undrar jag ibland. Men så får man de där orden man behöver höra från nya bekantskaper ”därute”, vänner som läser och familjen:) Då blir man så glad. Och det skönaste är när man har inspirerat människor, fått dem att le, skratta och tillåme gråta, då undrar man: -vad har jag gjort? men på ett bra sätt, ja då känns det som man ändå har lyckats…

    Fortsätt! Du är sååå bra, så bra:) Jippie!

    god kväll
    &
    kram

  3. Kan aldrig vara fel att dela med sig av sin dimension av livet…. Nivån kommer nog naturligt,, – Fina bilder och tänkvärda tankar blir det aldrig för mycket av!

  4. Det vore otroligt sorgligt om du skulle slute blogga. Självklart måste det kännas bra i magen. Men tänk att du gläder så många och sätter även ord på våra tänkar och känslor på ett glädjande och inspirarnade sätt.
    Go on girl…

  5. Återigen, you say who, you say when, you say how much..
    Du har gåvan. Du bestämmer vad du gör med den.

    Kramisar

    Ps. Mådde nästan illa av Grey´s igår. Herre gud, det är ju bara på TV.. Men det är ju sååå bra.. Ds.

  6. Men hehe klart så känner vell nog de flesta som bloggar =) Det tar ju en jävla tid varje dag osså 😛

  7. Margareta Eriksson

    Har sagt det förut och säger det igen, ditt ”val” av föräldrar ska du vara tacksam för. De hann ge dig så otroligt på alltför kort tid. Maggan

  8. Margareta Eriksson

    Ursäkta uteblivet ”mycket” mel otroligt och på. Skyller på ovana vid datahantering. Skaffa hjälm Sofie!

Kommentera

