Lisas utmaning

Lillasyster utmanar alla som vill. Därför kommer här…

10 saker om mig själv:
1. Älskar ord, att skriva och att texta fina bokstäver. Myser och gnuggar händerna av ett fint typsnitt. Är en alfabetiker med andra ord.
2. Jag dricker minst fyra koppar te om dagen. Besatt är nog ordet. Just nu i smakerna chai – i och för sig alltid – och pärongrädd i en grön tappning.
3. Läser böcker i stora sjok. Plöjer allt som oftast deckare och går i det närmaste i taket av ren och skär glädje när man blir helt förvånad i slutet.
4. Har lätt för att fastna i tv-serier. Gör karaktärerna till mina vänner och kan ibland komma på mig själv att prata om dem på ett sånt sätt som gör folk fundersamma.
5. Vill alltid hitta en lösning på problem, gillar inte bara att prata och analysera. Lillasyster drabbas allt som oftast av sin konkreta och ibland lite för lite inkännande syster.
6. Kan lite om mycket. Funderar ofta varför till synes värdelöst vetande stannat i min kunskapsbank. Europas kungahus – när behöver jag det?
7. Skulle vilja sitta på ett café och skriva dagarna i ända.
8. Vill åka på en romantisk liten tripp med bästabästa finaste M. Helst igår. Piteå eller Barcelona? Det spelar ingen roll. Bara det blir av.
9. Har fantastiska vänner och förtjänar dem inte alltid. Är sämst på att hålla kontakten.
10. Är rädd för råttor, cancer och mitt eget blod.

Okej, det blev tio sanningar. Kunde som vanligt inte begränsa mig. Jag kastar den vidare till den som vill ha den. Anna?

7 responses to “Lisas utmaning

  1. Tack för utmaningen! Den slukades med hull och hår! / Kram Anna

  2. Margareta Eriksson Gren

    Kommentar till tidigare ämne: tiden läker inte alla sår, men sorgen kan bli lättare att hantera med tiden. Man får kanske fler verktyg? Fö, hjälmen?!Jag vill även fortsättningsvis läsa din blogg och dina krönikor!

  3. Jag känner igen mig själv i din beskrivning av dig. Sitter här och ler när jag läser. Det finns nog många själsfränder där ute i världen. Man har bara inte träffat dem alla!

  4. ..ps… alfabetiker. underbart uttryck! jag köper det direkt! ..ds

  5. Vill bara skicka en kram idag. KRAM!

  6. Har gett dig en kram idag! Här får du en till! Tänker på dig! / Kram Anna

Kommentera

