Sunday blues

Det är Fars Dag. Jag har tänt ljus på en grav. Bannat mörkret som omsluter mig den här årstiden. Jag har fortfarande inte vant mig. Kommer nog kanske inte att göra det heller.

Sen har jag skjutsat mitt livs kärlek till flyget. Ackompanjerad av novemberregn och tårar har han åkt långt bort. Ända till Indien. Det är långt till Indien. Han kommer hem om en vecka och det känns som en evighet. Blä. Jag vet att jag är fånig, men avsked är inget för mig. Jag tänker bara katastrofer och då rinner tårarna ännu mer. Nu öser regnet ner och mörkret är tamme mörkare än någonsin.

Måtte det bli söndag igen. Då kommer vi att stå med flaggor och pussar på Falmark. Visst längtar du också M?

Men innan dess kommer ju världens finaste lillasyster hit och hjälper en storasyster när hon verkligen behöver det. Det blir bra. Vi längtar efter henne.

8 responses to “Sunday blues

  1. Avsked är inte heller min melodi. Små som stora, spelar ingen roll. Tårarna kommer alltid.

    Men så kommer ju allra bästa Lisan & då brukar det bli en hel del skratt 😉

    Kram

  2. Avsked accompanjerat av tårar och regn…låter inte skoj, men det kommer ju söndag igen och så skönt det blir att längta och träffas igen! Mitt möte var en befrielse…men ett jobbigt steg! Kram Anna

  3. Ja, roligare farsdag kunde ni ju haft…
    Men allt går ju bra och snart står en jetlaggad M på Falmark med många intressanta erfarenheter (och presenter till sina kära) i bagaget!
    Vet inte när Lisa kommer, men om ni vill ha sällskap över en middag i veckan så står dörren på Prästbordet alltid öppen för er! Skynda på, för om en vecka är den nog stängd för renovering 🙂
    Inte för att Lisa inte är välkommen hon med, men du vet ju det där med R & A och hundar… Iristerapin i somras vad dock bra för familjen A-M, tack igen Elin!

  4. Jag längtar efter er alla. Måndag går snabbt. Sen är jag på väg.

    Love

  5. 😦

    Ibland vet man inte vad man ska skriva, ibland känns ord futtiga och obetydliga, skulle bara vilja ge dig en stor varm kram, mindre sorg och en superfin vecka med lillasyster.

    Kramar om!

  6. Skickar en stor kram söderut till dig!

  7. Hoppas att barna sköter sig medan pappsen är borta. Måndag är snart slut å då kommer hon.. Guu va mysigt ni ska ha! Ska ni med till fru Jpå M&I? Eller, få se nu, vem sköter barnen i såna fall? Hm.. Skulle hur som helst va hur kul som helst att träffa systra di, men jag förstår om det är fullbokat. Kramar i massor i höstmörkret.

  8. its great, thank u very much 🙂

Kommentera

