Ledigt och längtan

I ett land långt borta, där curryn ligger tät och kossorna råmar glatt. Där Bollywood massproducerar filmer och där tigern är kung. I det landet är min M snart på väg att lägga sig. Tror jag. Jag har faktiskt ingen aning. Jag kan bara ana det med tanke på tidsskillnaden.

Vi är vana att prata med varann dagligen, men nu har jag inte hört hans röst sen i söndags. Känns konstigt. Det som man tar för givet blir plötsligt en lyx. Varje morgon ligger det dock några mail och väntar på mig, skrivna i ett land långt borta där prickar i pannan och naanbröd inte känns helt exotiskt. Skickade och levererade i min gryningstimme från ett högt, högt hus i en stor, stor stad.

Dessa mail gör min dag. Får mig att känna mig lite uppvaktad igen och det är inte en helt fel känsla. Dessutom får de mig att längta mer och mer efter söndag då M kommer hem igen.

I detta nu gläds jag dock åt nuet. Åt att jag och söstra mi just avnjutit en rackarns så god måltid tillsammans med två små. Åt att mitt te framför mig är sådär lagomt ljummet och gott. Åt läget på jobbet som faktiskt känns helt okej just nu. Jag gläds också åt att det är torsdag och att morgondagen innebär ledigt.

Ledigt är fortfarande ett av svenska språkets vackraste ord. Tillsammans med längtan ligger de nog i topp just nu i livet som kan kallas mitt.

5 responses to “Ledigt och längtan

  1. Förstår att det känns jobbigt att inte ha din allra käraste hemma. Tänk ändå vad härligt att få längta efter varann, även om längtan ibland kan bli så stor att den gör ont. Det låter ändå som om ni har det rätt mysigt söderöver. Hoppas att ni får en toppendag imorrn! Angående snö, så är det ju tur att vi är olika. Tänk va tråkigt det skulle va annars.
    Kramar i massor till er allihopa!

  2. ..åh vad jobbigt men BRA m längtan!

    Själv har jag åxå ledigt i helgen, jag längtar, längtar till helgen som lovar barnfritt hotellmys norröver, god mat, dryck och kanske lite shopping, fast mest av allt mys. MEN..jag kommer att längta efter mina två älskade barn, BRA att längta?!

    TREVLIGAST HELG TILL DEJ Å DINA SÖTA!

    ***KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM***

  3. Ja, det är bra men jobbigt att längta så man spricker ibland… Man uppskattar ju bara varandra ÄNNU mer då man återigen ses!

    Jag och R ska pipa iväg till IKEA över dagen på lördag. Inte mannens roligaste utflykt, men denna gång har han lovat att vara snäll och glad 😉 Han har dock skrivit ut listor med lagerplaceringarna så att vi direkt kan gå dit och hitta det vi söker. Inget svammel! Pang på bara!Ja, ve och fasa om vi måste gå mer än 1 timme runt i butiken…! Jag har dock andra planer, he, he!

    Ha det fortsatt gott i vita huset med systra di!
    Sköt om er! Kram från U

  4. Sista arbetsdagen avklarad… nu är jag på väg hem…

  5. Åh vad mysigt med mejl ändå 🙂

    Och saknad är bra i små doser så man kan komma ihåg extra mycket varför man är tillsammans.

    Kram

Kommentera

