Saturday

Lugnet ligger fint över det lilla vita huset. Lillasyster har gett sig av, tagit stora fina hundarna med sig och rattat LyxGolfen söderut. Det är tyst.  Jag har skurat efter några hunddagar i huset. Det luktar citron och gruset i hallen är borta. Olle, kompis E och Majken ser film. Själv har jag löst korsord, druckit te och riktigt låtit pulsen gå ner.

En skön känsla.

Det har varit bra att ha lillasyster här. Mörkrädslan är i stort sett obefintlig när två stora mastiffer vaktar huset och de ensamma kvällarna framför teven blivit färre. Två barn har haft sin allra bästaste moster här, de har blivit ompysslade och en aningens bortskämda. Kort sagt – det har varit fint med Lisabesök.

Nu är vi ensamma en liten stund innan M äntligen behagar komma hem. Den långa hemresan är nog påbörjad redan och imorgon bitti står han på europeisk mark igen.

Det ska bli skönt att få hem honom. Mycket skönt till och med.

Ikväll ska vi äta lyxmiddag på MAX med Anneli, Hubert och Millie. Snart ska vi promenada dit och insupa atmosfären på en riktigt fin restaurang. Jag diggar verkligen mina kompisar. Det kan hända att jag har världens bästa vänner. Inte helt omöjligt faktiskt.

Vad gör ni en lördag i november?

2 responses to “Saturday

  1. Visst är det skönt att veta att man har världens bästa vänner! De behövs! Kram Anna

  2. Vill bara be om ursäkt för att jag hoppade in mitt i hej-dåandet. Men det var skönt att få den där kramen som det var så länge sen man fick möjlighet att njuta av.
    Hoppas att restaurangen bjöd på mums-filibabba och att M´s hemkomst blir trygg, skön och alldeles, alldeles underbar!
    Kramar i massor

Kommentera

