Fredagsmys

Snön faller och vi med den. Tumlande nerför en backe med snön som täcke njuter barnen av flingorna som landar på deras nästippar. Det vita landskapet lockar till skratt och röda kinder. Nöjda barn och kall moder.

Vintern är inte min melodi direkt, men lite bättre blir det av barnens glada ansikten. Lite bättre. Dessutom mår man rätt fint när man väl kommer in. Känner sig som en god mor med frisk luft i lungorna. Det är ju bra.

Idag slappar vi, fikar med ErikaSanderStella, äter fredagsmat på stan, ser Idol, bäddar ner oss i soffan och laddar för en fin helg. Den har alla förutsättningar att bli fantastico.

Dagens musica – till M som sitter och inväntar helgen. För dig. Från mig.

6 responses to “Fredagsmys

  1. Wille gillar ditt val av fredagsmusica, han lyssnar helt faschinerat med stora ögon.

  2. Ha en skön helg! Ses på tisdag.

  3. Jag har ingen favorit årstid, så välkomnar snön med glädje, likaså takdroppet på våren, värmen på sommaren å mörkret på hösten. Men idag var min första dag med barnvagn i snö. Undra om jag kommer gilla snön lite längre fram i vinter? Hahaha, var allt lite jobbigt. Ha en skön helg. Kramiz

  4. Inget grumme citronsåpa idag?
    Ha en mysig helg!
    Kram
    /Jessica

  5. Det låter som en toppenhärlig fredag! Själv ska vi lyxa med en borta middag och sedan ligga och slappa i en soffa och försöka vila bort den grrrrr förkylningen. Kram Anna

  6. Jag tycker mig ana en liten känsla av snö-glädje.. Retas, bara. Ha en magisk helg!

Kommentera

