Söndagsväder

Snön yr. Doftljusen lyser och sprider värme och golukt. Jag glider omkring i mjukisbyxor, uppsatt hår och sjal från Indien runt halsen. Wallander har tagit en paus på teven, teet är uppdrucket och nattvällingen är klar.

En fin helg är till ända, men mer om den sen. Någon annan dag. Orden tryter och tiden är knapp. Det är lite mycket just nu.

Därför är imorgon en annan dag. En bra dag. Min födelsedag. Grattis till mig.

25 responses to “Söndagsväder

  1. Stort grattis i förskott. Natti natti.

  2. Grattis lite i förskott.

    Låter som en skön söndag. Lillasystern har dock den där värken i huvud. & en analkande storm känns som bara den i tanken hindrar en från nattkissningen med hundarna… aja, ingen ursäkt. Ut var det.

    Puss

  3. Grattis på födelsedagen Sofie 😉
    Kram U

  4. Grattis på födelsedagen!

    Hoppas du får en fin dag! Kram

  5. Grattis på födelsedagen! Hoppas den blir fin!

  6. GRATTIS!!!!
    Hipp hipp hurra till Soof idag!

  7. Grattis på födelsedagen Sofie! Hoppas du får en alldeles underbar dag!

  8. GRATTIS bästa systern i hela världen!

    Storkram i snöstorm

  9. Grattis på födelsedan önskar vi Dig
    Kram på Dig

  10. Va e de för en da?
    E de en vanli da?
    Näe, de e ingen vanli da,
    för det är Sofies födelseda!
    Hurra! Hurra! Hurra!
    Hoppas att dagen är fylld med varma kramar, presenter, tårta och annat gott! Hoppas också att du slipper baka allt!
    Varma grattiskramar från alla i det lilla, röda huset.

  11. Åh, Grattis sofie !:D Hoppas du får en kanon kul dag!

  12. Grattis från oss alla vi ringer senare i kväll..
    Bamse kram från mig…..:)

  13. Grattis Sofie, kommer du ihåg mig?

  14. Bamsestora grattiskramar från oss på andra sidan järnvägen. Kram Kram C

  15. Grattiskramar på födelsedagen!

  16. JÄTTEMÅNGA LÅNGA VARMA FÖDELSEDAGGSKRAMAR , hoppas du får tårta å paket:)

    kramelikraaam

  17. Tänk att man skulle vara sen med att gratta dig på din födelsedag! Har den äran att få gratta dig, sent men inte för sent i alla fall! Många varma härliga kramar från Ostvik!

  18. Stort grattis, det är ju alltid lika roligt att bli äldre!

  19. Grattis, grattis :-)!!!

  20. Grattis! Jag hoppas att kexen smakade lika gott idag! 😀

  21. ” Haappy birthday to ya, haappy birthday to ya, happy birthday!” Fick den låten på hjärnan och på den vägen är det. Hoppas att du fått ha en sådan där bra dag idag, utan stress och måsten. Och att ni hunnit med något extra mysigt, en ”vanlig” måndag till trots. Välkommen till 32, ett bra år. Självutvecklande. Nytt ämne: Har redan fått massor av beröm för min finafina kappjacka, vilken tur att du såg den! Peter skrattade åt mig hela söndagen. ”Sofie skulle bara veta hur många gånger du provat jackan idag! Du är för rolig!” Så jag föregår honom och erkänner det själv; ja, jag har provat den många gånger. Kramar H

Kommentera

