Just another manic monday

Så var det sagt. Om man uppfattar ironin i raden ovan så tror jag att man förstår. Måndagar är måndagar. Måndagar i kombination med ett snart hägrande jullov och diverse annat tingeltangel som inte kan inte nämnas i detta offentliga forum är inte bra. Inte alls.

Har varit hos chefen idag och vältrat mig i tyckasyndom. Hon är verkligen en fin chef min chef. Lyssnar. Förstår. Försöker se lösningar och det positiva i saker och ting. Rycker upp mig en smula och får mig att gå därifrån med en smula rakare rygg. Det är bra.

Avrundade dooms day med ett bra utvecklingssamtal med klokakloka människor. Sånt är också bra. Sen femårskalas med kusin F och hennes familj samt bästaste Stålmormor, moster E och morbror P. Varma och sköna människor som får mig att må gott ända in hjärteroten. Landa och känna mig avslappnad. Sånt behöver jag i dessa tider av saknad, mörker och veochfasa

Nu har jag jobbat en liten stund framför datorn – IUPIUPIUP – samtidigt som två små somnat sött i sina sängar. M är på hockey och jag ska bara bara bara göra en del trista saker innan te, Family Living – Erika, nu kan du börja ladda – och benen i horisontalläge väntar.

Nu musican. En bra låt en dålig dag.

7 responses to “Just another manic monday

  1. Skönt med läsning snart =)
    Hörde dig prata med elver idag…..
    du ringde upp mig, förmodligen från fickan, så jag fick höra din ljuva stämma i några sekunder i dag =)

  2. Manicmondays. Me no likey.

    Love/L

  3. Det är ju det med måndagar. De rycker upp en ur helgens sömn… Wakey pakey! Worky worky! Men nu är det kväll! Ta det lugnt och njut av horisontalläget! Kram anna

  4. Toppen med toppenchef och toppenmänniskor runt om dig, när det känns botten. Det gör det lättare också för oss som följer dig att veta att du har dom där.
    Kramar en sen kväll som det nu är. Måste joina horisontelläget. Sov gott och hoppas att tisdagen blir lite ljusare, lite lättare.

  5. Hoppas at de andra dagarna i veckan blir bättre dagar. Det kanske blir en toppentisdag imorgon! Nu måste jag sova. Har väntat på maken som fått äta 6-rätters på Bryggargatan i afton. Det hade jag också velat. Vad sägs om granbarrsparfait? Enligt P en riktigriktig höjdare, trots den något underliga smaken…
    ( Parfait, känns inte bra, stavas det så? Tröttheten är ett faktum…nattinatti!)

  6. It’s just another MANIAC Monday.

    De flesta verkar onekligen haft risiga måndagar…

  7. Får jag muntra upp med en Award att hämta hos mig?

Kommentera

