Status: Barnkanalen

Här har natten bjudit upp oss till dans. Till tonerna av Magsjukeorkesterns vackraste låtar har vi sprungit upp och ner, torkat, tröstat och duschat. Strukit på ryggen och bäddat om. När musiken tystnade och lugnet lade sig var det blott några timmar kvar att sova innan lillasystern gjorde sig hörd och ville ha fjuttost.

Med andra ord är tempot rätt lågt här idag. Mamman och sonen är trötta, lillasystern njuter av stillheten och lyxen i att ligga och se Barnkanalen i all evinnerlighet.

Så. Det är statusen här. Ska strax resa på mig och städa undan. Dammsuga och skura. Spreja lite med Grumme Citron och hoppas på att detta mirakelmedel sveper iväg alla elaka magbakterier som bara väntar på att anfalla resten av familjen CH.

Vad hände i din del av världen idag?

6 responses to “Status: Barnkanalen

  1. Åh! Inte särskilt kul med magsjuka men bättre att göra bort det nu än över julen.. Jag jobbar jag trots vab-rättigheter, min lilla är hos mormor då både mamman och pappan behövdes på jobben. Vi får se om det blir vab imorgon eller om det är bättre då (vi har alltså inte drabbats av magsjuka – ännu)

  2. Låter inte som en angenäm orkester i mina öron – hoppas Olle snart är pigg igen. Förresten så vill jag passa på å tacka för dedn fantastiska krönikan i dadgens tidning – Helt underbar 🙂 Måste faktiskt uppmana dig att ta vara på den här tiden! Nu när Robin är stor så inser man att den inte kommer tillbaka – man blir allt mer en som behövs när det ska skjutsas och transporteras, men allt mindre uppskattat när det gäller kamning och andra liknande grejor som jag , som mamma, njutit av medan barnen är små. Ha en underbar dag! Kramkram

  3. Skickar en stor kryapåer uppåt, jag är nog på bättringsväg. Det lustiga är bara att när man är förkyld gillar huvudvärken en mer… strange.

    Hoppas på bättring i ert lilla vita hus med röd dörr!

    KRAM LISA som surar för hon inte kan läsa krönikorna

  4. Proppar i mig skumtomtar. Är helt övertygad om att de kan klappa till magsjukebakterier.

    Det är faktiskt lättare att stiga upp på torsdagsmornar. Och jag blev inte besviken över läsningen av krönikan idag heller. Hoppas att den lillstora Olle snart blir fri från elakingarna i magen.

  5. Ryser lite då jag läser om hur ni haft det, magsjuka är min skräck, hos har det oxå varit upp och ner hela natten, tröstat hostig, snorig bebis, trötta mamman och pappan vet inte hur de ska ta sig igenom ännu en dag utan sömn och skäller lite på varandra bara för att de är så trötta, pussas lite sen och säger förlåt, ingens fel att vi inte får sova, i alla fall inte den andres…nu sover dock bebisen, maken har börjat jobba, de stora är i skolan och mamman försöker hålla ögonen öppna så hon inte missar om den lille skriker där utifrån vagnen…segt tempo även här med andra ord.

    Tänkte på det du skrev om i dagens krönika, min lilla tjej blev ju sju nu i år då Wille föddes och storebror nio och det jag har tänkt det här första halvåret är att jag verkligen ska ta ta vara på den korta tiden för jag vet ju hur fort de andra blev stora. Det är många blandade känslor i att ens barn växer upp…

    Hoppas du slipper magsjukan. kram!

  6. Det är sådana dagar man prisar barnkanalen! Kram anna

Kommentera

