Ledig fredag

Status: Barn 1 numera frisk och barn 2 numera sjuk. Pippi Långstrump ljuder i köket. Barn 2 i saccosäcken, vilar bort magsjukan. Barn 1 leker med Playmobilpoliserna. Mamman klättrar på väggarna. Ska baka Weronicas saffransskorpor med vit choklad. Måste. Göra. Någonting. Förutom. Att. Tvätta.

Jaha.

Ingen julshow med Sälteatern blir det heller. Surt sa räven och Sofie en dag som denna.

Berätta nåt kul. Pliis.

6 responses to “Ledig fredag

  1. Hej på dig där hemma! Låter inte så värst kul det där. Det var väl typiskt att vi skulle prata om det i personalrummet! Man ska ju aldrig……

    Vi får väl se om vi klarar oss. Lite kul är ju i alla fall att det varit en bra dag på skolan, relativt lugnt, och nu ska jag hem och förbereda dotterns pyjamasparty. Vi får väl se hur kul det blir (att ha eleverna hemma på en fredagkväll!!). Kan man sitta och dricka vin då?? Kanske inte! Ses på tisdag!

  2. GAH! Jag som gick & önskade att ni var krya att ta er till teatern… fuck så dåligt!

    Kram iaf från oss

    Lillasyster & de röda hundarna

  3. Jag har som alla mina kollegor fått hälsoundersöka mig idag. Blocktryck, hörsel, kolesterol och blodvärde. Det roliga är att jag var en cm längre än jag trodde och vägde 2 kg mindre än min egen våg. Men det roligaste av allt var att jag fick frågan om jag var ELITIDROTTARE. HA HA HA 🙂 Jag har väldigt låg puls och det har visst alla elitidrottare. Jag sa självklart inte till farbro doktorn att jag inte anstängt min kropp sen i juni. Och då vill jag minnas att jag gick en stillsam promenad. Jag känner mej helt enkelt väldigt lycklig idag. Hoppas du får en mysig kväll. Och min kollega tyckte inte att julshowen var så bra, så det kanske är en liten tröst till dig. Kram

  4. Sol, värme, glass, mingel med prinsessor och andra disneyfigurer. Livet i Florida är fjärran från magsjuka och kalla vintern i Svreige. Men, snart är vi tillbaka i verkligheten igen. Krya på er! Kramar i stora mängder!

  5. Kan berätta för dig i tristessen att vi ska ha så roligt, så.. Barna är hos polarna, så nu ska jag försöka slå mig in i tvättstugan å rensa.. Kul, va? Lät roligare med bak, men mindre kul med sjukdom.
    Kram och Krya på er!!

  6. Jag kommer nog förbi i helgen med något som du kan njuta av tillsammans med dina saffransskorpor…. Happy belated Birthday, you know! 🙂

Kommentera

