Utmanad!

Fina Anna utmanade mig för en evighet sen. Jag lovade att nappa och se – här kommer resultatet:

Åtta favoritprogram
1. Lost – snart är de tillbaka. Jag har inte missat ett enda avsnitt och det är väl det enda jag bara måstemåste se.
2. Greys – eller… det måstemåste jag nog också se. Det är nåt speciellt med Meredith och gänget.
3. House – en mycket speciell man. Gillas.
4. Idol – numera ett givet fredagsmys. Jag har dock aldrig känt mig så oengagerad som jag är detta år. Inte för att jag stått och viftat med flaggor tidigare eller så…
5. Debattprogram – i alla möjliga varianter. Ligger nog i generna.
6. Dokumentärer – ligger mig varmt om hjärtat. Framför allt när det handlar om olika människoöden. Då man kan gråta en liten skvätt.
7. Vänner – kan tänkas vara det bästa ever.
8. Sen då? Tja. Allt möjligt. Kan nog inte peka ut något speciellt. Slötittar gärna på Scrubs och annat lättsamt. Dock inte såna här tokroliga studioserier som min M gärna fnissar åt.

Åtta saker jag gjorde igår
1. Kämpade mig till jobbet i värsta snöunderlaget.
2. Ställde mig frågan hur någon kan längta efter vintern.
3. Snorade dagen lång och jobbade på mellan snytningarna.
4. Längtade efter jullov.
5. Tog mig hem och svor åt den vita årstiden.
6. Åt en macka med rökt lax och avokado.
7. La två trötta barn.
8. La mig själv och min trötta sambo i sängen och såg säsongsavslutningen på House.

Åtta saker jag ser fram emot
1. Våren.
2. Jullovet. Hoppas att det ska ge mig lugn, ro, skratt och kuligheter. Precis vad jag behöver.
3. Kvällen före julafton då granen kläs, skinkan kokas och den riktiga julstämningen – om den existerar överhuvudtaget – infinner sig.
4. Julklappshoppingen och gåpåstanochätalunch med bästa och finaste M. På lördag ska vi äntligen få oss en liten stund på tumanhand.
5. Kvällens film. Lillasyster har tipsat och nu återstår det att se om den håller vad hon har lovat.
6. Fredag. Ledigt är bra. Dessutom ska jag nog få träffa fru E och det är ju nåt man kan se fram emot.
7. Nästa veckas julpyssel med fina flickorna i detsomintefårhetajunta.
8. Vårens uterum.

*Åtta favoritrestauranger
Jag gillar de flesta restauranger. Huvudsaken är att det är mysigt, god och lite annorlunda mat samt trevligt sällskap. En restaurang som ligger bra till i min värld är Grill i huvudstaden. Missa inte. Istället för att lista restauranger tänker jag lista åtta smaker som ligger fint i min mun:

1. Vitlök.
2. Ingefära.
3. Lime.
4. Tomat.
5. Chili.
6. Citron.
7. Spiskummin.
8. Kanel.

*Åtta saker på min önskelista
1. En magisk ansiktskräm mot min torra näsa. Tips någon?
2. Ledigt.
3. Att få jobba hemifrån och få betalt för det.
4. En resa någonstans någongång. Turkiet väntar i vår, men det är långt kvar till maj.
5. En bra jul. Snälla tomten, ge mig en fröjdefull jul.
6. Ett städat hem.
7. Ro.
8. Att lillasyster bodde lite närmare så vi kunde ses mer spontant.
Mer utförlig materiell önskelista kommer i detta forum snart. Lovar.

Vill man anta denna utmaning så gör man det. Fritt fram med andra ord.

One response to “Utmanad!

  1. Såg också på Gregory och hans mannar igår. Det var trevligare och mysigare än kvällens underhållning…har varit på Havsbadet och sett ”Stormen ”. Hugaligen så dåligt. Som tonårspojksfantasier. Med tillhörande rökmaskiner, sexscen, avrättaryxa, ond prästtrollkarl och gräsliga trolleritrix. (Om nu någon annan tycker att Stormen var bra, så är det ju toppen! Det är ju tur att man gillar olika saker). Hoppas du får en bra vecka!Kram H

Kommentera

