Häxan Surtant

Jag tyckte att jag hittat en wunderbar juleklapp till lillasyster. Klickade hem den med ett leende på läpparna och gnuggade händerna av förtjusning. Hoppade högt av ren och skär glädje. Såg faktiskt fram emot julafton bara för att se henne öppna presangen.

Idag – observera idag, en litenlitenliten vecka före juleafton –  får jag ett mail från företaget i fråga som meddelar mig att varan är slutsåld och att de inte har någon aaaaaning om när den återkommer i lager. De stryker därför min beställning och säger God jul din lilla stackare som nu står utan wunderbar juleklapp till bästsystern.

Det är den 17 december och jag känner att jag surar till. Det jag tänkt köpa finns på andra ställen i cyberspace, men eftersom företaget i fråga tog ett tag på sig att söka i sitt extremt stora lager och inse att varan var slut är det nu totalt bloody too late att få tag på den inför jul.

Vad göra förutom att mulna till framför en dator? Ge henne ett löfte om att den dyker upp så småningom – om och när verkar rätt osäkert – eller paniksöka en ny julklapp?

Måste fundera.

Dagens fråga lyder därför: Vad kan få dig att surna till så här dagarna före jul?

8 responses to “Häxan Surtant

  1. Hahaha

    Känns igen?

    Men jag kan vänta, är den sådär super som du tycker så godtar jag den på den nästan sedvanliga rullen i granen.

    Sura inte. Det är jul. Då ska man, vara glad.

    Puss

  2. Jag kokade chokladkola ikväll… Köket (hela huset) luktade underbart och hela familjen såg fram emot kolan. Vad händer? Jo, den kokar över, blir stenhård och smakar bränt… Jag blev såå sur.

  3. Nej gud va bittert!!! Jag hade oxå blivit putt!

    Vad som skulle få mig att surna till…att jag skulle bli sjuk & liggandes. Ska jobba järnet plus ha släkten på julmiddag! Inget guldläge för sjukdomar vill säga!

  4. Oj, en hel del känner jag. I Sälhuset lider vi av akut sömnbrist ännu och det gör mammans humör väldigt instabilt så kontentan är att jag surnar till för en hel del.

  5. Vet faktiskt inte vad som ska få mig att bli sur… Slut julklappspapper? Nej jag ska njuta detta jullov. Njuta och kanske hinna med allt som inte har hunnits med… Kram Anna

  6. Skor som läcker in blötslask så att man får sitta barfota på jobbet… Det gör mig lite kinkig.

  7. Min rygg som nu är i strejk. Som gör att jag bara måste hålla mig i stillhet. Och dessutom gör den ont hela tiden.

    Det gör mig sur…

  8. Eventuellt en hel familj i magsjuka. Ellen började igår, jag har inte sovit många minuter/timmar inatt. Men vi får hoppas det var en liten bacill som bara anföll henne och att vi andra står starka.

Kommentera

