Lördag

Det är sen lördag kväll och två havererade barn sover sött i sina sängar. Vi stannade aningens för länge hos familjen AM och det visade sig tydligt genom att vi lastade in två gråtande barn i bilen. Det var hur som helst en mycket trevlig kväll med mycket prat och god mat. Det var alldeles för länge sen vi såg UlleRobertKarlAlice, hösten har bjudit på en massa annat för oss och för dem. Men nu var det så dags och vi konstaterar återigen att det är sköna vänner som man kan känna sig avslappnad med. Melajk.

Ska strax gå och sova. Skulle bara stänga ner datorn och släcka ner resten av byggnaden. Kikade så in hos min syster och fastnade.

Ni vet, ibland undrar jag var mina barn får all sin fantasi ifrån. De kan berätta historier och totalt låta sig fängslas av teater, böcker och annat där fantasin får fritt spelrum. De tittar på mig med uppspärrade ögon när jag berättar sagor och inlevelsen är total när de sitter och leker med Lego, Playmobil och rosa dockor. Nu vet jag var denna fantasi kommer ifrån. Var de fått den ifrån.

Nu vet jag.

2 responses to “Lördag

  1. Det låter som en mycket trevlig kväll! Hoppas du får en härlig 4:de advent trots sen kväll för barnen… Kram Anna

  2. Tack själva för trevligt sällskap – som vanligt! Barnen hade sovmorgon till kl 08:00 och jag fick dra mig i sängen lääänge! Lycka!
    Nu diskar jag alla bunkar jag drog fram i min mativer igår, ha, ha! Men gott blev det ju! 🙂
    Kram U

Kommentera

