Farväl tomten

Julen är snart över för den här gången. De sista skälvande timmarna av annandagen är framför oss och det känns vanvettigt skönt att så är fallet. Julen är inte min grej och kommer nog aldrig att så bli.

Nej, nu är det dags att blicka framåt. Se ljuset och tiden efter jul. En tid som jag hoppas ska föra med sig en massa gott. Sånt som ny energi och roliga händelser, varma solstrålar och hopp om liv. Den tiden kommer. Det känns yippieyippie och återigen yippie.

Idag har jag varit på traditionsenlig stadstur med hemvändande fröken W-gård. Vi har som vanligt stått i schampokö och därefter hamnat vid Åhléns reaställ. Precis som det brukar vara. Dagens fynd var två tröjor á 29 kronor styck som var förvånansvärt snygga utifrån det låga priset. Åhléns är bra på alla sätt.

Nu sitter jag i ett ganska så fuskstädat hem, har tänt lite ljus och lyssnar på tre barn som leker. Olle och kompis K är mitt inne i en Indiana Jones-lek och lillasyster Majken spelar med så gott det går. Än så länge flyter det på fint och det är nästan så att jag sitter här och håller andan.

Lugn och ro på Elmstreet alltså. Julefrid och happyhappy. Själv då?

6 responses to “Farväl tomten

  1. Jag är hemma. Det är lovely.

    Kram

  2. Åh här har vi skickat killarna upp till morfars, hejande på SAIK! Dottern vill läsa högt ur en bok och jag ska sätta mig ner och bara mysa i skenet av granen. Det har varit en toppen dag. I morgon ska jag måla om sonens rum… Ska bara, ska bara… Kram Anna

  3. Jag jobbade i natt och nu sitter jag och slöar framför TVn och tjejerna leker med sina nya leksaker. Jag tycker ofta att dagarna efter jul är de skönaste, lugna utan en massa måsten.

  4. Har just nattat Ida. ”Mamma, du kan få sova i min säng hela natten för du är så snäll”. Modershjärtat svämmar över. Krossade mannen i Bowling idag med 164 poäng. Är förvånad själv över resultatet… Han muttrar fortfarande och jag psykar. He, he. Mamman är inte så snäll ändå.

  5. Jag har också gjort stan, hittade dock inte några superfynd. Det blev ett par nya gummistövlar, säkert bra att hitta om nån månad. Nu hade vi tänkt ha en myskväll framför TV:n, men det ser inte ut att vara så mycket där att mysa till…jag tänkte Selma men det tänkte inte maken. Han och svenska filmer och serier är ju inte så kompatibla. Kram

  6. Shampoförrådet är fyllt för i år här också, och jag känner mej så rik (fast fattig samtidgt). Ser också fram emot tiden efter jul då vi går mot ljusare tider. Kalenderna är inte alls bokad, men jag hoppas den blir av roliga händelser. Våren känns alltid lite mer lunn och harmonisk än hösten. I kväll blir det korv/baconsås med potatis som barnen eftelyst varje dag här i jul.
    Kram på er.

Kommentera

