2008 – Från A till Ö

Almgatan visade sig  fortfarande vara den bästa platsen på jorden. Hemma är bäst. Alltid.
Blä var det faktiskt en hel del av under året som gick. Måste undvika det till varje pris under 2009.
Cendréfärgen i mitt hår började återvända och äntligen har jag hittat mirakelkuren mot min lejonman.
Drack te gjorde jag konstant under 2008. Chai och yoghurt/citron ligger överst på topplistan.
Egot fick sig en skjuts av nya krönikejobbet.
Förskoleklass började Olle och det är ju rackarns så stort på alla de sätt.
Gick gjorde jag alldeles för lite. Ska bli ändring på det nu i vår.
Hemma startade vi med uterumsbygge och andra mindre göra-om-projekt. Dessutom finns det miljarders miljarder olika planer för det lilla vita huset. Som vanligt alltså.
Inredningstidningarna i högar blev inte färre direkt.
Julklappen 2007, denna blogg, visade sig förändra mer än vad jag då trodde.
Kärleken blomstrade bland både stora och små.
Lost var årets bästa tv-serie.
Majken blev en aning argare, festligare och visade sig vara en riktig estet.
Nya bekantskaper blev det en hel del av. Bokklubben Scarfarna och andra ställen visade sig innehålla fina människor.
Olle blev ungefär en meter längre och fortsatte sin bana som tänkare, estradör och kloking.
Passaten lämnade oss och fick ge plats åt en Golf efter en lång väntan.
Qul var det ganska ofta. Det får man inte glömma bort.
Rosa var färgen för året. Alla gillar väl jåsa?
Sverigesemestern var ett minne för livet. Lovely var ordet.
Tårarna rann även detta år. Över sorg, saknad och saker som sker.
Utmattad, trött och ganska så less kände jag mig under hösten.
Vigsel fick vi bevittna 080808 då min vän Eva – numera känd som apan – gifte sig med sin Patric. Även Bastuträsk bjöd på ett vackert bröllop mellan Ulle och hennes Mattias. Visst ses vi snart?
Wienerschnitzel är fortfarande smaskigt, liksom mycket annat i matväg.
Xylofonen är fortfarande kvar i leksakslådan och ingen vet varför. Gräslig leksak.
Yrkesfrågan ställde jag mig ofta under året som gick. Kommer nog att göra det även i år. Frågan är om jag någonsin får ett svar?
Zebran och de andra i Madagaskar 2 var en av biofilmerna vi såg detta år.
Ångest över försummade långväga kompisar har jag fortfarande. Ska skärpa mig.
Älskade våren bjöd mig på livslust, drippdropp och energi.
Överraskningar var det gott om under 2008 – både glada och ledsna. Som vanligt alltså.

4 responses to “2008 – Från A till Ö

  1. Apan vill också ut och gå! Hojta om du vill traska med mig och min schnygga reflexväst.

  2. Pingback: e n k e l e v a - Inredning och annat finfint » En fågel och en apa

  3. Det var en bra summasummarum du har knåpat ihop! Både med tillbakablickar och lite framåtsträvare… Kram Anna

  4. Såklart att vi ska ses snart eller hur?
    Många kramar U

Kommentera

