Monday monday

Eller jag kanske hellre skulle ha valt rubriken Mayday Mayday. En lång dag är till ända. Till slut måste man nog säga. Finally. Mitt huvud som annars brukar bete sig rätt snällt mot övriga kroppen bedriver just nu en kampanj mot the rest of me. Donkelidonk mot skallbenet. Glasögonen har därför åkt på. Liksom mjukisbyxorna och stora lejonhåret som legat beskedligt helaste dagen.

Man kan väl säga så mycket som att det är måndag och måndag och måndag. Måndag helt enkelt. En veckodag som idag endast räddade sin existens genom en mysig pizzamiddag hos världens bästa Stålmormor.

Så. Vad hände en sån här fin måndag i ditt liv?

11 responses to “Monday monday

  1. Ja, här har det varit ont i örat hela dagen på dottern så vi har inte gjort ett dyft . Jag tänkte i mitt stilla sinne, att nu hinner jag både att plocka bort julen och städa lite…..icke de, men granen har i alla fall flyttat ut!

    Krya på dig och hoppas donkelidonket är borta i morgon. 🙂

  2. Jag har, precis som du, överlevt första jobbarmåndan. En tejpad rygg och en vackert röd inlindad handled blev resultatet. Inte av jobbet, men en helg full med familjeaktiviter. Så, trots att det är måndag, så ler jag inombords och tänker tillbaka på de magiska dagarna tillsammans med sonen, dotra och Klippan. Jag tror att det är sånt som gör att man överlever måndagar. Att man vet att så småningom är den där igen.. Helgen..
    Kramar och förhoppning om att huvudet ditt slutar banka så förbaskat!

  3. Mål, mål, mål. Analysera, bryta och bända. Det var jobbet idag! Sen har det varit en mysig kväll med barnen. En vanlig måndag förutom att man är jobbänka i veckan… Krya på ditt huvud nu! Kram Anna

  4. Ja du, jag väcktes av ett samtal från jobbet idag. Förlorar 25 kollegor. Varsel-arsel. -Nu knyter vi näven, inte hänga skallen ,var uppmaningen från högre instans. Lätt att säga. Ska nog bjuda jobbarkompisarna på tröstchoklad i natt. Hoppas att donket försvinner…Prova sova med en tunn toppeluva på huvet i natt! =) Kram Helena

  5. Efter ett par inskolningstimmar på dagis, med efterföljande storhandling på Willys och några små reafynd på Åhlens, så sitter jag här nu som vanligt i soffan med laptopen på armstödet och kikar in hos mina favoritbloggerskor.
    Usch och fy för huvudvärk, det tar verkligen musten ur en. Hoppas det är snabbt övergående!
    kram kram

  6. har firat syster som fyller 20 år idag! Ätit på kriti och ätit tårta. NICE! kramkram

  7. Lall inne, skridskor på bästa hockeyrinken och lite ica maxi!!!

  8. Först jobb på jobbet, sedan 5 timmars jobb hemifrån…en låååång arbetsdag alltså. Nu nattinatt 🙂

  9. Vandrade hem från jobbet med radio i lurarna. Pinks ”So what” måste man ju bara gå i takt med. Men det var lite för halkigt för bestämda och raska steg i takt till den musiken. Jag klarade mig från att drutta men såg förmodligen ut som Mary Poppins utan paraply…

  10. Min måndag var en alldeles jättefin måndag faktiskt, tillbaka på jobbet, fick stora famnen och kände mig så välkommen, sen handling på Coop, mat med familjen, gosa med Wille som jag saknat under dagen..somnade gott tidigt tidigt.

  11. hej vännen,
    snabbskriver en rad på jobbet, har lunch och kunde inte motstå frestelsen och gå in och läsa, alltför länge sedan sist! Håller helt med om att måndagar är en dag för sig. Jag har långdag med rastvakter och möten och lektioner i en enda lång rad ända fram till halv fem. Hur kunde jag glömma hur fullspäckat jobb vi har? kramar från fröken h

Kommentera

