Torsdagkväll

En liten flicka ligger nerbäddad, bredvid henne ligger nya dockan Alice – det heter alla dockor i detta hus – inlindad i en blå handduk. Vid sidan om Alice ligger tigern Bill och bästaste Bebiskudden. Dags att sova snart. Eller. Munnen går i ett och jag småler där jag sitter utanför hennes rum och skriver detta.

Storebror som annars brukar ligga i sängen ovanför henne är på hockey med pappan. Detta bryr inte lillasystern nämnvärt. Hon har istället njutit av uppmärksamheten hon fått av sin mamma denna tjejkväll i januari. Tätt, tätt har vi legat i stora sängen och sett Bolibompa. Eller. Jag har läst om Olof Mellberg, nya Volvomodellen och grooming i herr E:s Café medan jag kliat lilla flickan på ryggen. Vi har även badat Alice, torkat av henne – ja, till och med plockat av henne huvudet för att rengöra invärtes. Mamman får lätt en sån iver att vilja rengöra då dockorna kostar fem kronor på en återvinningscentral.

Så. Det har vi roat oss med en kväll som denna. Imorgon är det så oerhört ledigt och det glädjer jag mig alldeles fantastiskt över.

Fredag är som parmesanen på pastan helt enkelt. Gott.

8 responses to “Torsdagkväll

  1. Låter som en härlig torsdagsmysigtjejkväll! Hade en härlig torsdagmysigtjejläskväll. Det var skönt att ligga och höra sexåringen läsa.
    Njut i morgon även från mig! Kram anna

  2. Vilken livskvalite med lediga fredagar. Verkligen vardagslyx! Själv väntar fredagskvällsjobb med följande jobbhelg…suck! Det är hårt att vara en ”landstingsslav” ;-)!

    Trevlig helg på er…

  3. Lät mysigt det där 🙂

    Här har vi haft storstädning av barnens rum, efter lite inledande gnäll har de alla städat duktigt och nu ligger mamman och pappan i soffan och väntar på Criminal Minds..

  4. Det är tidig morgon. Bilen startar inte. Igenfrusen. Snälla grannen på 11:an rycker in. Erbjuder billån hela dagen. Pensionärer är kanon att ha i sin omgivning. Barnen till sist på dagis/skolan. Föräldrarna till sist på jobbet. Tertialrapportjobb hela dagen. Mysigt O´boyfika med tända ljus och brasa tillsammans med barnen. Robert handlar lite Kåtaseletstolar på Blocket. Köper brandvarnare på Coop. Jag slötittar på TV. Barnen sover . Söta som små gryn med vita munnar. Insmorda med Idominsalva runt torra läppar. Nallarna på säkert avstånd på armen. Får inte bli kladdiga i pälsen…
    I morgon åter jobb, jobb, och jobb.
    Sen heeelg!

    Kram från Alices mamma

  5. …och Karls mamma också förstås 🙂
    Även om ni nu inte har några dockor som heter så…

  6. Glömde nämna din otroligt fina krönika! Den var som vanligt välskriven! Denna gång med ett för mig ett ämne som verkligen är mig kärt… Den var bra! Ville bara att du skulle få veta det! För det är du värd! kram Anna

  7. Är fortfarande typ den mest avundsjuka personen i världen på dina lediga fredagar. Kan inte jag få låna någon ledig fredag här framöver?

    Just imorgon har jag iofs Vilja-programmet vilket faktiskt känns helt okej…

  8. en Annan mikke...

    skönt att få ett mysleende i ansiktet när man laddar för ännu en natt av möjlig magsjuka; jag? han? hon? vi? vems tur i natt?

    hoppas ni överlever i det STORA vita huset lika bra som i det lilla 🙂

Kommentera

