När allt är blä…

…gläds man åt ett fantastiskt sparkibaken-mail från en otroligt fin människa som
    jag känner.
…gläds man åt nollgraderna som trängt undan det trista kalla.
…gläds man åt mjukisbyxorna och fårskinnstofflorna.
…gläds man åt omtänksamma arbetskompisar och chefen som verkligen är så
    bra.
…gläds man åt min reservvuxna som alltid finns till för just mig.
…gläds man åt godnattpussarna man nyss fått.
…gläds man åt teet som står och ångar bredvid en.
…gläds man åt att bästaste sambon snart kommer hem från kvällsjobbet.
…gläds man åt den långa bokstunden med Mirakel-Rakel och Kamilla
    Kameleont.
…gläds man åt gårdagens reastund med A och E.
…gläds man åt kloka, gulliga och rara elvaåringar.
…gläds man åt att det är torsdag imorgon.
…gläds man åt att tulpanerna fortfarande står och ser fina ut på köksbordet.
…gläds man åt kommentarer i min egen egoblogg.
…gläds man åt gladpop när man cyklar hem.
…gläds man åt den stundande semestern.
…gläds man åt att det faktiskt var rätt bra ändå idag.

7 responses to “När allt är blä…

  1. Det låter som ett härligt Soofinlägg tycker jag! Skönt att det vänder. Skönt att du finner glädjeämnen… Hoppas du får en härlig kväll med bästasambon och tv:n med lite te då! Kram Anna

  2. Antar att mogna jag är en av de reservvuxna 😉
    not!!
    Förstod av Herr E att dagens skridskostund inte tillhörde vad Soofen hade önskat!

  3. Vad härligt att ändå kunna se det positiva i livet när allt känns blä! Den förmågan önskar jag att jag hade mer av!

  4. Glad att du har det bättre idag. Det finns garanterat tvätt kvar i mars… tyvärr.

    Puss/L

  5. Tänk att det finns så mycket fint att glädjas åt. Idag blev jag glad för att jag hann flytta bilen innan lapplisorna kom, den godkända tentan som landade i brevlådan och för att solen sken in genom fönstret när vi var hemma med feber och snuva.

  6. Synd att man oftast glömmer bort att tänka så och vältrar sig i det bläiga istället…

  7. Visst är det tur att det finns mycket bra och fint att glädjas åt när man väl tänker efter i allt elände.
    Vi är hemma med den lurigaste magsjukan som brakat lös. Kanske inte så kul, men jag får glädjas åt att jag får mysa på här hemma med barnen istället för jobbajobbajobba…

Kommentera

