Tisdagstankar

Vad hiskeligt gott det är med chokladbollar.
Vad mycket jobbigare det är att gå med skämsstavar än utan.
Rackarns vilken smutsig ugn vi hade.
När kommer våren?
Vilket riktigt skitjobb det är att rengöra det där gallret som ligger inne i ugnen.
Vilken otroligt bra uppfinning fleece är för frusna människor som jag.
Hur kunde jag tycka illa om Jo Nesbös böcker?
Tänk så mycket saker det kan rymmas i en hall.
Varför måste jag ta på mig att göra allt och lite till?
Doften av nybakade bullar är en mycket positiv doft.
Det är ju riktigt roligt att sitta i en arbetsgrupp där alla är positiva, glada och lyssnar på varann.
Tänk vad ett litet ledset utbrott kan göra skillnad.
Kan man få ont i huvudet om man inte dricker te på en hel dag?
Jag får inte glömma att hämta ut teaterbiljetterna imorgon.
Hoppas att fru E som har gratis sms kan påminna mig imorgon vid tvåtiden.
Tänk så mycket saker jag vill ha och fatta hur långt det är till novemberfödelsedagen.
Varför vill jag inte ha på mig ett enda plagg som ligger i min proppfyllda garderob?
Imorgon måste jag ta mig i kragen och ringa till såna som jag tycker om.
Sover barnen?

5 responses to “Tisdagstankar

  1. Ska göra mitt absolut bästa, är ju tyvärr mitt i öppna förskolan, men jag ska som sagt försöka

  2. Här är det med spännande värre. Sonen går i sömnen, dottern blöder lite näsblod och är ledsen. Båda är nu i säng och förhoppningsvis ska de klara av att sova ett tag innan nästa febernedsättande tablett ska ner… Kram Anna

  3. Ang gallret: Gå in på första bästa restaurang och be kocken lite snällt om en liten flaska ugnsrent, förslagsvis av märket Rekal så behöver du aldrig mer slita ditt hår för galler vare sig från ugn eller sommargrillar.
    Bara att spruta på, låta ligga 20 och sen skölja av
    Tips från coachen 😉

  4. Vet hur de känns att fylla år i november och redan vilja önska…

  5. Fru E glömde ju kontakta dig med sina gratis sms. Kom du ihåg det iallafall?

Kommentera

